Silničáři v Ústeckém a Libereckém kraji začínají s opravami silnic po zimě
Výkyvy počasí, déšť a následný mráz způsobují každou zimu na silnicích tisíce větších nebo menších děr. Řidiči pak mají co dělat, aby se dírám vyhnuli a nezničili svá auta. Jaká vlastně byla zima v Ústeckém a Libereckém kraji z pohledu silničářů a jak moc jsou v obou krajích poničené silnice?
Silničáři hodnotí uplynulou zimu v Ústeckém kraji jako méně náročnou. Vysvětluje Lenka Holovská ze Správy a údržby silnic Ústeckého kraje: „Letošní zima byla pro silničáře příznivá, spotřeba posypového materiálu byla asi třetinová oproti loňské zimě, jde o úsporu asi sedmi milionů korun.“ Právě tyto peníze půjdou na opravy silnic.
V Libereckém kraji je situace jiná – v silnicích jsou po zimě díry, vyjeté koleje, propadlé kanály a vytrhané kostky. Díry se začnou opravovat začátkem dubna, hned jak se otevře obalovna, říká Pavel Pospíšil z Krajské správy silnic: „Největší výtluky opravujeme studeným asfaltem, který nám umožňuje opravovat výtluky celoročně... Od 1. dubna, kdy se rozjedou obalovny, začneme opravovat výtluky v celém Libereckém kraji.“
Liberecký kraj má na vyspravování silnic po zimě stejný rozpočet jako v loňském roce - dvacet pět miliónů korun. S pracemi by se kvůli počasí mělo začít na Českolipsku a pokračovat směrem k Jizerským horám a Krkonoším.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ruští úředníci utíkají z okupovaných území Ukrajiny. Kremlem slibovaný kariérní růst se nekoná
-
Na americké univerzity se pozvolna vracejí 60. léta. Protesty mohou ovlivnit volby, soudí Klvaňa
-
Věda a výzkum stále bez ministra, Tuleja se vzdal nominace. ‚Zbytečný resort,‘ myslí si opozice
-
ONLINE: Rusko využilo ‚dělostřeleckého sucha‘ a škody na frontě budou cítit několik měsíců, píší média