Tomáš Belko

16. duben 2012

Kdyby v reklamě měla vzniknout Yesterday, zřejmě by se jmenovala Tomorrow. I tak s nadsázkou rozdíl mezi hudbou a reklamou popisuje muž, který má zkušenosti s oběma oblastmi. Pondělním hostem Lucie Výborné byl Tomáš Belko, textař a hudebník z oblíbené kapely Sto zvířat a zároveň kreativní ředitel velké reklamní agentury.

Svět reklamy je prý svým způsobem fascinující. „V reklamě se točí dost peněz, proto musí být tvrdá,“ přibližuje Tomáš Belko. „Zároveň jde o neuvěřitelné pestré prostředí, v němž je třeba neustále vymýšlet něco nového.“

„Fascinující“, „tvrdý“ nebo „pestrý“ – nejde o jediná adjektiva, která je možné světu reklamy přisoudit. Mnozí by jistě dodali i méně lichotivá přízviska jako například „všudypřítomný“ nebo „obtěžující“. Možná se není čemu divit. Vždyť žijeme-li v Praze, denně se setkáme přibližně se třemi tisíci reklamních sdělení. Skutečně vnímat jsme přitom schopni pouhá dvě procenta z nich.

„Obávám se, že situace půjde ještě dál,“ soudí Tomáš Belko. „Kupříkladu ve městech, jako je Tokio, se člověk setká až s devíti tisíci reklamních sdělení denně. Vždyť i má-li někdo boty určité značky, vnímáme to jako reklamu.“

Žijeme zkrátka ve světě značek, shrnuje Tomáš Belko. Pro něj jako pro člověka, který působí v reklamním byznysu, však – možná paradoxně – případné další zmnožení marketingové komunikace rozhodně nezní jako lákavý scénář. „Dochází totiž k efektu, že čím je reklama agresivnější a čím víc zasahuje do našich životů, tím víc se jí podvědomě bráníme. Reklama tak ztrácí vlastní sílu,“ vysvětluje.

Tomáš Belko s Lucií Výbornou ve studiu

Oč opírá své tvrzení, že reklama požírá sama sebe? Také na to se jej Lucie Výborná zeptala. Tomáš Belko však vzpomínal i na reklamy, které se mu v poslední době nejvíce líbily, a fanouškům skupiny Sto zvířat udělal radost, když už na tento podzim slíbil vydání nové desky.

Záznam celého rozhovoru s Tomášem Belkem a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout v iRadiu.

autor: als
Spustit audio