Projekt Rozjezdy 2012 startuje. Opět pomohou začátečníkům podnikat

21. květen 2012

Chcete začít podnikat ale nevíte přesně, jak na to? Tak to by vás mohl zajímat projekt Rozjezdy. Registrace do druhého ročníku soutěže o nejlepší začátečnický podnikatelských projekt právě odstartovala a jak zjistila redaktorka Evelyna Kulíšková, pro začínající podnikatele má v nabídce mnoho užitečného.

Začít v dnešní době s podnikáním je riskantní věc, ale co s tím skvělým podnikatelským nápadem, který mám hlavě, co třeba s mým celoživotním snem o vlastní cukrárně? Kladete si takové otázky? Pokud ano, projekt Rozjezdy by mohl být právě pro vás.

My jsme se primárně zaměřovali na neziskové organizace, ale přišli jsme na to, že i ti drobní podnikatelé ve finále potřebují podporu. A postupně doufejme, že vznikne nějaká platforma, kde se neziskové organizace i firmy budou potkávat, navzájem sdílet zkušenosti pomáhat si," říká hlavní organizátorka projektu Petra Pavičová.

Uchazeči mohou být podnikatelé, kteří podnikají méně než jeden rok, ale i někdo, kdo má jen dobrý podnikatelský nápad.

Samozřejmě porota ocení, když ten nápad není jen takový sen, ale už to má nějakou konkrétní podobu. Alespoň že ten člověk, který má ten nápad třeba zjistí, jaká je jeho potenciální konkurence, jaké má možnosti v tom svém místě, jestli tam má nějaké vhodné prostory pro svoji aktivitu atd."

Oproti loňsku ale do tohoto projektu dále nebudou zařazeny neziskové organizace.

Registrace do druhého kola Rozjezdů potrvá do 15. června a k přihlášení stačí vyplnit formulář na webových stránkách Rozjezdů v požadované kvalitě. Pokud pak bude váš podnikatelský záměr vybrán, je třeba jej před porotou ještě dobře obhájit.

Všichni regionální vítězové získávají na prvních místech i finanční podporu, notebook, smartphone, marketingový balíček a získávají nějakou komunikaci v rámci projektu, protože my s těmi lidmi opravdu pracujeme i dál. Velmi důležitá věc je, že získávají i možnost poradenství," dodává Petra Pavičová s tím, že celostátní vítěz dostane navíc ještě 100 000 korun a další marketingové služby.

Že se trocha námahy i stresu nakonec vyplatí, potvrzuje i loňská vítězka pražského kola Helena Michálková, spoluautorka projektu bezbariérového online vzdělávání:

„Určitě nám pomohly i ty materiální dary. Pomohli nám i s tím, že nám natočili vizitku a pomohli s tiskem letáčků. Ale samozřejmě to ocenění a ta pomoc profesionála v rámci workshopů, kdy nám říkali, jak máme pracovat s PR, jak se prezentovat, jak se posunout v marketingu. To nám pomohlo velmi."

Ze všech regionů bude vybráno 42 projektů. Do užšího výběru jich postoupí 14, ze kterých veřejnost hlasováním vybere celorepublikového vítěze a porota projekt sympatie, jejíž vítěz se stane tváří dalšího ročníku Rozjezdů.

autor: eku
Spustit audio