Změny v MHD na severovýchodě Prahy poznají Satalice, Kobylisy a Bohnice. Většinou se ale jen prodlouží intervaly
Pražané se musí připravit na největší dopravní změny za poslední desítky let. Doslova revoluci v městské hromadné dopravě magistrát s Dopravním podnikem hl. m. Prahy a Ropidem odstartují 1. září. Většina tramvajových i autobusových linek vyjede po jiných trasách, některé budou zrušeny úplně. Posíleny budou naopak páteřní tramvaje a nově se objeví metrobusy. Zářijové změny se dotknou v podstatě všech městských částí. Praha minulý týden zahájila masivní informační kampaň a také Regina vám pomůže se ve změnách zorientovat. Dnes se s redaktorkou Evelynou Kulíškovou detailněji zaměříme na severovýchod Prahy.
Severovýchod Prahy už má nejednu významnou rošádu v linkách městské hromadné dopravy za sebou. Seškrtání spojů s sebou přinesla v roce 2004 a 2008 prodloužení metra C do Kobylis a Letňan. Letošní optimalizace se proto oblasti dotkne méně než zbytku Prahy. Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala přesto například cestující tramvajemi 10 a 12 drobné úpravy zaznamenají:
„Jejich vytížení je opravdu velmi malé, takže lidé by se měli připravit na delší intervaly. U autobusových linek sice dochází k prodlužování intervalu, ale zase posilujeme například páteřní linku 183, která jezdí z Čimic přes Kobylisy až na Jižní Město."
Tato linka o víkendech nahradí i linku 152, která zajíždí k plaveckému stadionu Šutka. Změna se ale nelíbí radnici Prahy 8, která se obává, že bazén ještě před svým znovuotevřením ztratí víkendové návštěvníky.
„S požadavky jsme magistrát kontaktovali již mnohokrát, ale bohužel na ně není kladná odezva," stěžuje si starosta Jiří Janků z ODS, kterého rozpálila i skutečnost, že magistrát dal radnicím na připomínkování změn jen několik dní a námitky prakticky nereflektoval.
Na komunikaci s magistrátem si stěžuje více pražských starostů, co se ale týká dopravního řešení kolem Šutky, v tom Filip Drápal z Ropidu problém nevidí. Linka 152 o víkendech vozila jednotlivce a k bazénu se lidé dostanou i jinak.
„Linka 183 bude jezdit každých 15 minut. A nebo je možné jet 202, popojet pár zastávek a tam si přestoupit na linku 200, která k tomu plaveckému areálu dojede."
Další oblastí změn MHD na severovýchodě Prahy jsou Satalice a Kbely. Zde se mění linka 186.
„Tuto linku dělíme na více linek zajistíme tím rychlejší spojení pro Satalice jak ve směru do centra, tak ve směru na Černý Most. A díky lince 202, kterou zde prodlužujeme právě místo linky 186, zase nabídneme spojení mezi Černým Mostem a oblastí Ďáblic nebo i Bohnic."
To by podle Drápala mohli ocenit zejména Pražané, kteří se budou vracet na sídliště z dálkových autobusů z Černého Mostu. Naopak příměstská spojení se podle Ropidu příliš měnit nebudou. To potvrzuje i starosta Dolních Chabrů Miroslav Malina z Volby pro Chabry.
„Máme zde tři autobusové linky. U dvou se tedy prodlužuje špičkový interval z 15 na 20 minut. U třetí linky, která projíždí obcí, číslo 202, dochází dokonce k zahuštění intervalu."
Celkově si ale o změnách v MHD také myslí své.
„To je řešení opět bez uvážené koncepce a Pražanům zkomplikuje dopravu."
Na tom se shodne i se zástupci neziskových organizací Auto*mat a Asistence. Jiný názor pak má radní pro dopravu Josef Nosek z ODS. „Zkušenosti ze světa říkají, jestliže zavedete metrobusové linky, naštvete zhruba 5% obyvatel, ale potěšíte skoro 40%."
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Jsou to chyby, které se stávají, hodnotila nominaci Tuleji na ministra Pekarová Adamová
-
Žena v konvoji na Slavnostech svobody zamávala nacistickou vlajkou. Případem se zabývá policie
-
Na hranici Evropy. Bulharští celníci zabavují prací prášky falešných značek i čluny, které vyčenichají psi
-
Rusko chystá bombové útoky na evropskou infrastrukturu, varují tajné služby. Přibylo sabotáží