Změny v MHD na severovýchodě Prahy poznají Satalice, Kobylisy a Bohnice. Většinou se ale jen prodlouží intervaly

27. srpen 2012

Pražané se musí připravit na největší dopravní změny za poslední desítky let. Doslova revoluci v městské hromadné dopravě magistrát s Dopravním podnikem hl. m. Prahy a Ropidem odstartují 1. září. Většina tramvajových i autobusových linek vyjede po jiných trasách, některé budou zrušeny úplně. Posíleny budou naopak páteřní tramvaje a nově se objeví metrobusy. Zářijové změny se dotknou v podstatě všech městských částí. Praha minulý týden zahájila masivní informační kampaň a také Regina vám pomůže se ve změnách zorientovat. Dnes se s redaktorkou Evelynou Kulíškovou detailněji zaměříme na severovýchod Prahy.

Severovýchod Prahy už má nejednu významnou rošádu v linkách městské hromadné dopravy za sebou. Seškrtání spojů s sebou přinesla v roce 2004 a 2008 prodloužení metra C do Kobylis a Letňan. Letošní optimalizace se proto oblasti dotkne méně než zbytku Prahy. Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala přesto například cestující tramvajemi 10 a 12 drobné úpravy zaznamenají:

„Jejich vytížení je opravdu velmi malé, takže lidé by se měli připravit na delší intervaly. U autobusových linek sice dochází k prodlužování intervalu, ale zase posilujeme například páteřní linku 183, která jezdí z Čimic přes Kobylisy až na Jižní Město."

Tato linka o víkendech nahradí i linku 152, která zajíždí k plaveckému stadionu Šutka. Změna se ale nelíbí radnici Prahy 8, která se obává, že bazén ještě před svým znovuotevřením ztratí víkendové návštěvníky.

S požadavky jsme magistrát kontaktovali již mnohokrát, ale bohužel na ně není kladná odezva," stěžuje si starosta Jiří Janků z ODS, kterého rozpálila i skutečnost, že magistrát dal radnicím na připomínkování změn jen několik dní a námitky prakticky nereflektoval.

Na komunikaci s magistrátem si stěžuje více pražských starostů, co se ale týká dopravního řešení kolem Šutky, v tom Filip Drápal z Ropidu problém nevidí. Linka 152 o víkendech vozila jednotlivce a k bazénu se lidé dostanou i jinak.

„Linka 183 bude jezdit každých 15 minut. A nebo je možné jet 202, popojet pár zastávek a tam si přestoupit na linku 200, která k tomu plaveckému areálu dojede."

Další oblastí změn MHD na severovýchodě Prahy jsou Satalice a Kbely. Zde se mění linka 186.

„Tuto linku dělíme na více linek zajistíme tím rychlejší spojení pro Satalice jak ve směru do centra, tak ve směru na Černý Most. A díky lince 202, kterou zde prodlužujeme právě místo linky 186, zase nabídneme spojení mezi Černým Mostem a oblastí Ďáblic nebo i Bohnic."

To by podle Drápala mohli ocenit zejména Pražané, kteří se budou vracet na sídliště z dálkových autobusů z Černého Mostu. Naopak příměstská spojení se podle Ropidu příliš měnit nebudou. To potvrzuje i starosta Dolních Chabrů Miroslav Malina z Volby pro Chabry.

Máme zde tři autobusové linky. U dvou se tedy prodlužuje špičkový interval z 15 na 20 minut. U třetí linky, která projíždí obcí, číslo 202, dochází dokonce k zahuštění intervalu."
Celkově si ale o změnách v MHD také myslí své.

„To je řešení opět bez uvážené koncepce a Pražanům zkomplikuje dopravu."

Na tom se shodne i se zástupci neziskových organizací Auto*mat a Asistence. Jiný názor pak má radní pro dopravu Josef Nosek z ODS. „Zkušenosti ze světa říkají, jestliže zavedete metrobusové linky, naštvete zhruba 5% obyvatel, ale potěšíte skoro 40%."

autor: eku
Spustit audio