Budoucnost šumavských cyklobusů je nejistá
Sedmáctou sezonu mají za sebou zelené šumavské autobusy a cyklobusy. Kvůli nedostatku peněz se letos museli turisté spokojit s úspornou verzí. I když letos přibyla zastávka na Bučině u hranic s Německem, místo tří měsíců jezdila ekologická doprava jen o prázdninách, ze šesti linek zůstalo pět, spojení Kvilda - Churáňov zaniklo. Evropské dotace, díky kterým projekt fungoval, jsou vyčerpané. 18. sezona tak zůstává nejistá.
Letos provoz šumavských cyklobusů tak kromě správy šumavského parku, Plzeňského a Jihočeského kraje nově dotovalo 14 měst a obcí včetně Rejštejna. Město příští rok podle rozpočtového určení daní přijde o 600 tisíc korun, desetitisíce na cyklobusy tak mít nebude, myslí si starosta Horst Hasenhörl zvolený za nezávislé.
Pokud nebudou zelenou dopravu dotovat kraje, města, obce, ale také podnikatelé, může skončit. Za 17 let přitom přepravila necelé dva miliony turistů a ulevila Šumavě od osobních aut.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Vidíme jenom špičku, problém je mnohem větší.‘ Systém upozorní na lékárny podezřelé z vývozu léků
-
Kdo převezme KDU-ČSL? Ze strany zní hlavně volání po Grolichovi, tradicionalisté o jménech nemluví
-
Princ temnoty, Putinův muž pro Ukrajinu. Kdo je politik a oligarcha, na kterého Česko uvalilo sankce?
-
Ponižování a duševní potíže. TikTok jako nástroj pro ‚slutshaming‘ žen a dívek na Balkáně