Obnova železnice z Aše do německého Selbu nabírá zpoždění
Zaniklá železniční trať z Aše do Selbu bude obnovena. Její rekonstrukce ale nabírá zpoždění. Jde přitom o stejnou trať, po které v roce 1951 opustil hranice tehdejšího Československa takzvaný Vlak svobody.
Původně měly osobní vlaky začít jezdit po této trati už na konci příštího roku. V září 2013 ale teprve začnou první úpravy. Hotovo tak bude nejdříve v polovině roku 2014. Obnovení dráhy na české straně hranice se navíc výrazně prodraží.
Česká strana za rekonstrukci zaplatí místo plánovaných 20 milionů korun asi třikrát víc a německá pak 13 milionů eur, což je přibližně 325 milionů korun českých. O tyto náklady se podělí z velké části Spolková republika Německo a Evropská unie. Obnovení trati totiž prodraží rekonstrukce nádraží v Selbu, zajištění několika železničních přejezdů a také stavba nového parkoviště.
Pro Karlovarský kraj bude mít znovuzavedení tohoto vlakového spojení velký přínos v otázce cestovního ruchu. V současné době už také probíhají jednání ohledně jízdních řádů.
Osobní doprava na železniční trati Aš - Selb byla ukončena v roce 1945, od roku 1995 přestala sloužit i pro nákladní dopravu. Od té doby koleje jen chátrají a železniční svršek je zarostlý několikametrovými náletovými dřevinami.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Schopnost Ruska někoho napadnout je výrazně omezena, reaguje na Putinův projev analytik
-
Nesdílím Koudelkovo paranoidní vidění světa, obhajuje Paroubek rozhovor pro proruský web
-
V pražské nemocnici zaměnili pacientky. Lékaři provedli potrat ženě, která přišla jenom na kontrolu
-
Hokejisté Třince porazili v rozhodujícím duelu České Budějovice 2:0 a zahrají si semifinále extraligy