Radiožurnál je na sociálních sítích jako doma

Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby. Odehrává se na nich další život a často mohou rozhodovat o podstatných věcech. I proto Radiožurnál se sociálními sítěmi intenzívně pracuje a propojuje je s vysíláním on air. Od ledna se nově prezentuje na Twitteru a na Facebooku má pět různých stránek. Seznamte se s nimi!

Radiožurnál má kromě hlavní facebookové stránky i speciály, a tak se můžete stát fanoušky třeba Zelené vlny, Zápisníku zahraničních zpravodajů, Dvaceti minut Radiožurnálu a Hosta Radiožurnálu.

„Zřídili jsme také dva Twitter účty. Zatímco @Radiozurnal1 slouží pro nejdůležitější informace, občasná avíza, případně fotografie z vysílání a perličky ze zákulisí, na @RadiozurnalS najdou posluchači zprávy od našich sportovních redaktorů,“ říká editor sociálních sítí Radiožurnálu Miloslav Hamřík.

Celkem máme na Facebooku 18 tisíc fanoušků, přičemž každý týden na naše stránky zavítá několik tisíc lidí. „Na Twitteru jsme první příspěvek zveřejnili na začátku ledna a už máme kolem 200 následovníků. Účet na této síti si zřizují lidé, kteří jsou velmi aktivní a rádi šíří nejen své názory. Nechceme proto Twitter nechávat stranou,“ vysvětluje Miloslav Hamřík.

Prezentace na sociálních sítích je podle něj pro Radiožurnál důležitá. „Síla sociálních sítí je v tom, že jsme posluchačům blíž. Například u Zelené vlny se zprvu zdálo, že bude těžké sociálními sítěmi zaujmout. Lze totiž předpokládat, že většina řidičů právě drží v ruce volant, a nemůže tedy reagovat na Facebooku. Přesto má právě Zelená vlna přes tři tisíce fanoušků a je druhou nejúspěšnější stránkou Radiožurnálu.“

Sociální sítě nás inspirují

Radiožurnál chce přinášet nejen přesné a rychlé informace, ale také nabízet témata, která se řeší třeba právě na sociálních sítích. A co všechno se dá na našich facebookových stránkách najít? „U stránek pořadů se jedná především o avíza a dotazy na hosty nebo na naše vysílání, oficiální stránka stanice pak slouží jako jeden z komunikačních kanálů, ze kterého čerpáme i informace do vysílání. Od ledna se ptáme posluchačů více na aktuální dění právě na Facebooku,“ říká Miloslav Hamřík.

Facebookové stránky pořadů se aktualizují přibližně jednou denně, na hlavní facebookové stránce Radiožurnálu přibude nová informace nebo otázka pětkrát denně i častěji. „Na sociálních sítích neexistuje žádné dogma. Jsme aktuální, ale nejsme stroje, na internetu neexistuje nic jako je otvírací doba,“ upřesňuje.

Miloslav Hamřík a Matěj Pálka, odborní redaktoři

Nejzajímavější ohlasy na sociálních sítích shrnuje Radiožurnál od nového roku vždy v půlhodině mezi 12.30 a 13.00, respektive 18.30–19.00 hodin. „Víc využíváme i posluchačskou linku 221 555 221 a prostřednictvím sociálních sítí reagujeme na každodenní dotazy posluchačů. Sociální sítě se zřejmě už brzy stanou dalším samozřejmým prostředkem komunikace s posluchačem i pro naše redaktory,“ myslí si šéfredaktor Jan Pokorný, podle kterého jsou sociální sítě pro Radiožurnál důležitou zpětnou vazbou svého druhu.

„Kromě konkrétních názorů se dá také celkem přesně změřit, jak některé programové prvky zaujmou. Ale pořád musíme mít na paměti, že to nejsou tradiční ohlasy posluchačů u rádia, kteří můžou z vysílání hodnotit obsah, formu, výraz, emoci. Na internetu je všechno trochu jinak,“ uzavírá.

Vysílání ČRo Radiožurnálu si můžete naladit na síti VKV/FM vysílačů po celé České republice a na dlouhé vlně 270 kHz. Poslouchat nás můžete i přes internet, pomocí DVB-S přijímače (satelit Astra 3A) a ve veřejnoprávním DVB-T multiplexu.

mapa vysílačů Radiožurnálu (VKV a DVB-T)

Záznamy vybraných pořadů Radiožurnálu si můžete poslechnout v iRadiu. Pro automatické ukládání záznamů oblíbených pořadů do svého počítače nebo mp3 přehrávače můžete využít službu Podcast.

autor: anr
Spustit audio