Češi by na octavii měli být hrdí, říká šéfdesignér Škodovky

5. březen 2013

Svůj nejdůležitější model Octavii kombi na autosalónu v Ženevě představila mladoboleslavská Škodovka. Není divu, prodeje octavie se za dvě generace počítají na milióny. Podle plánů automobilky si má nový model v obou karosářských verzích na celém světě koupit výhledově půl miliónu lidí ročně a má se dostat do desítky nejprodávanějších aut na světě.

U představení novinky v Ženevě jsem byl hned dvakrát. Na tom s premiérami koncernu Volkswagen dokonce dostala přednost před všemi ostatními vozy.

„Jsem na to opravdu hrdý,“ neskrýval šéfdesignér Škodovky Josef Kabaň. „Je to skutečně něco výjimečného, velmi si toho cením – hlavně si když si představím, jaká krásná auta se tu představují. Češi by měli být hrdí.“

I proto do nové octavie skryl prvky, které světu dali právě Češi. „Hledali jsme prvky, které mají svůj styl, které jsou schopné prosadit se na světovém trhu,“ popisuje. „Vidíte to například v zadní části auta, ale i jinde. Chtěli jsme, aby ve výsledném produktu byla cítit výtvarně orientovaná česká kultura.“

Základní cena o něco málo přesáhne 360 tisíc korun

Nová Škoda Octavia kombi, která na český trh vstoupí na konci dubna, bude mít také verzi 4×4, sportovní provedení RS i ekologickou variantu na stlačený zemní plyn CNG. Škodovka chce na českém trhu příští rok prodat víc než 22 tisíc vozů Octavia v obou karosářských verzích.

„Předpokládáme, že u nové octavie 3. generace se nic nezmění a že 30 procent prodáme ve verzi hatchback a 70 procent v provedení kombi. Základní cena na českém trhu pro octavii kombi s motorem 1.2 TSI bude 364.900,“ popisuje Petr Pečenka, šéf prodeje Škody v České republice.

Mimochodem, kombi Octavia druhé generace bylo o čtyři tisíce dražší.

autor: jař
Spustit audio