Lovci nehod nechtějí pomoct, chtějí vaše peníze

12. březen 2013

Kdo v poslední době havaroval nebo byl součástí dopravní nehody, možná byl podiven, kde se u něj vzala tak rychle asistenční služba, kterou si navíc ani nezavolal. Nutno říct, že nejde o nějaké silniční anděly, kterým jde o vaše dobro, jakkoliv by tomu nenadálý výskyt na místě nehody odpovídal. Tito takzvaní lovci nehod chtějí hlavně vaše peníze.

Pracovníci nehodové služby, vžilo se také označení lovci nehod, žijí z provizí. Jde hlavně o opravu vašeho auta, ale také o jeho odtah, případně zapůjčení náhradního vozu.

„Takzvaní crashhunteři mají domluvené určité provizní limity, které se pohybují od 3 do 15 procent podle toho, jak moc je daný servis štědrý. Potom dochází k tomu, že uloveného majitele nabouraného vozu doprovodí do servisu a na základě faktury požadují provizi ze zprostředkování,“ popisuje Jiří Brabec ze servisu Autopalace.

Na tom však není nic až tak neobvyklého, provize jsou běžnou formou odměňování v řadě oborů, navíc sumu často neplatíte vy, ale pojišťovna.

O co tedy jde?

Když zjistíte, že váš vůz opravují tam, kde se vám to z nejrůznějších důvodů nezdá, ukáže se, že couvnout je velký problém. I po čerstvé dopravní nehodě a při pohledu na svůj zdemolovaný vůz byste si tedy měli zachovat co možná nejchladnější hlavu. Opakujte si, že páni z nehodových služeb nejsou žádní samaritáni, ale spíš žraloci, kteří by chtěli vaše peníze.

„Dotyčný je v šoku, potřebuje to rychle řešit, projíždějící auta se kolem míhají vysokou rychlostí a on potřebuje co nejrychleji z místa nehody odjet. Kývne tedy na poskytnutí služby od zaměstnance asistenční služby a on za něj prvotní kroky udělá.

Překvapení však přijde ve chvíli, kdy se vůz dostane do servisu, kam by asi majitel sám nikdy nevkročil, a navíc není možné od opravy odstoupit, protože už je podepsána smlouva. Zaměstnanci servisu potom budou na majitele vozidla tlačit, že mu budou účtovat čas, kdy se věnovali demontáži havarovaných dílů, a už bude v šachu,“ popisuje Brabec.

Po nehodě volejte svoji pojišťovnu

Po nehodě byste tedy měli nejlépe oslovit svoji pojišťovnu, případně pojišťovnu viníka, a počkat na jejich odtahovku. Nabídku na opravu řešte až posléze, v klidu. Jinak riskujete, že si, jak se říká, naběhnete.

„Vzhledem k velké konkurenci asistenčních služeb lze očekávat, že lidé v jejich barvách budou vystupovat agresivně. Určitě se najdou i tací, kteří to myslí alespoň částečně dobře, například když nabídnou řidiči, který měl v zimě nehodu, teplý čaj a místo ve svém vyhřátém voze.

Mnoho lidí, se kterými jsem na toto téma hovořil, první krok opravdu kvitovalo a ocenilo pocit bezpečí, který nabyli od lovců nehod. Přece jen je to první člověk, který je na blízku. Ovšem oni toho často zneužijí a vnutí vám svoje služby. A když to podepíšete, můžete pykat,“ nabádá Jiří Brabec.

autor: pek
Spustit audio