Malým rozhlasovým zpěváčkům je dnes přes sedmdesát let
V roce 1953 založili tehdy mladí a zapálení členové českobudějovické rozhlasové rodiny pěvecký soubor složený z asi třiceti nadaných dětí.
Hudební dramaturg Jaroslav Dvořák, režiséři a redaktoři Otakar Bílek, Ludvík Mühlstein, Zdeněk Pražák, zpěvačka Slávka Bulánová a další tehdejší rozhlasáci jsou už na odpočinku, někteří i na tom věčném. Ale děti, které se tehdy začaly učit lásce ke zpěvu, jihočeským písničkám a vůbec muzicírování, ty jsou pořád plné života a chuť do zpěvu je ani po šedesáti letech neopustila. Spolu s nimi jsme oslavili kulaté výročí sboru.
Na oslavu výročí a společné setkání s přáteli z dětského pěveckého rozhlasového souboru přinesla naše někdejší kolegyně z rozhlasu Dagmar Švepešová starý kotoučový magnetofon a pásky s téměř šedesát let starými nahrávkami. Není divu, že se pak Jana Dudová řečená Habina i Alois Güklehorn neboli Gigina, sourozenci Mazancovi i Marie Sládková alias Mikina a mnozí další, se kterými jsme se ani nestačili blíž seznámit, teprve rozezpívali a také rozpovídali.
Vzpomínalo se na krásné prázdniny trávené nedaleko Hluboké nad Vltavou, nebo na společné účinkování v opeře Jakobíni i zájezd do Národního Divadla, ale také na skvělou atmosféru, která tu najednou po šedesáti letech byla znovu. „Jako bychom se včera rozešli a dnes se znovu sešli,“ těmito slovy komentovali členové sboru své pocity.
Sbor natočil v českobudějovickém studiu desítky písniček, mnohé z nich už si ani členové po šedesáti letech nepamatují. Přesto jsou tyto perly zachovány díky rozhlasovému archivu jihočeského rozhlasu, a tak nám zůstanou stále živé vzpomínky a svěží dětské hlasy plné radosti. Radosti, kterou jsme v magazínu Druhý dech mohli spolu sdílet.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.