Na jízdu historickým motoráčkem tratí pražského Semmeringu se stojí fronty

17. květen 2013

Na historický motoráček, který jezdí na trati pražského Semmeringu, se o víkendu tvoří dlouhé fronty. Malebná projížďka láká cestující napříč generacemi. Jde totiž o jednu z nejkrásnějších tratí v Praze.

Za hezkého počasí si v pražském motoráčku nesednete, lidem to ale, jak se zdá, vůbec nevadí.

Na malebné trase se projíždí vinohradským tunelem, železničním mostem se pak motoráček dostává na druhou stranu Vltavy, kde má první zastávku.

Odtud se rozjíždí do děvínského kopce. Po překonání stoupání motoráček přejíždí přes dva viadukty do Žvahova, odtud do Cibulky a Stodůlek a končí ve Zličíně.

Trať nechal vybudovat císař František Josef v polovině 19. století, kdy byla koňská dráha přestavěna na železnici. Nešlo mu přitom ani tak o pražskou scenérii, jako o uhelné doly jeho strýce.

Označení pražský Semmering se vžilo kvůli stometrovému převýšení, které vlak překonává po cestě do Hlubočep. Název je odvozen od známé rakouské trati v Alpách, která prochází mezi Dolním Rakouskem a Štýrskem.

autor: Magdaléna Medková
Spustit audio