Tržby Brisku rostou

18. červen 2004

Tržby táborské společnosti Brisk, známého výrobce zapalovacích a žhavicích svíček, technické keramiky a snímačů, dosáhly loni 615 milionů korun a meziročně vzrostly o 11 procent.

Vyplývá to z roční účetní uzávěrky, kterou schválila valná hromada společnosti. Podle předsedy představenstva Mojmíra Čapky měl rozhodující vliv na zvýšení tržeb zejména nárůst výroby zapalovacích a žhavicích svíček o téměř osm milionů kusů.

Brisk loni zvýšil hrubý zisk o deset milionů na 24 milionů korun. Jeho stěžejní výrobkovou skupinou zůstávají zapalovací a žhavicí svíčky, které se loni na celkových tržbách podílely více než 80 procenty. Společnost také dále rozvíjí produkci snímačů hladin a otáček, které od ní odebírá Volkswagen, Volvo a nově i Opel, Dacia a Ford. Podíl vývozu na tržbách firmy se loni meziročně zvýšil z 80 na více než 90 procent, Brisk rozšířil odbyt zapalovacích a žhavicích svíček i na arabské trhy.

Základní kapitál Brisku je 148,578 milionu korun a jeho rozhodujícím akcionářem je společnost Brital, která ovládá více než 82 procent akcií. Brisk je stoprocentním vlastníkem s.r.o. Sklářský ústav Hradec Králové a s.r.o. Brita Trade, která vyvíjí výrobu speciálních skel. Do jeho skupiny patří ještě dceřiná společnost v ruském Ozersku, která vyrábí zapalovací svíčky, a nově i obchodní a technické zastoupení v Moskvě - Brisk Moskva.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio