Jak a v kterých případech lze získat náhradu za zrušené nebo zpožděné lety?

27. červen 2013

Jaká práva máme, když se nám zpozdí let či jej úplně zruší nebo když se nám při cestování letadlem ztratí zavazadla? Na to se ve Třináctce ptala moderátorka Ivana Navrátilová výkonného ředitele portálu Nahrady.cz Ivo Brokeše. Věděli jste, že finanční kompenzace v některých případech může dosáhnout až 600 EUR? Pokud ne, více se dozvíte z následujícího rozhovoru.

moderátorka
--------------------
Dobrý den, milí posluchači, vítám vás u Třináctky. Snažíme se dělat různá prázdninová témata. Určitě spousta vyrazí do zahraničí, poletíte letadlem a jsou situace, kdy se stává u těch charterových letů možná ještě víc u těch běžných linek, kdy letadlo buď vůbec nepřiletí, anebo přiletí pozdě, anebo s námi odletí někam jinam, než bychom chtěli, mluvím teď z o osobních zkušeností, možná je tady za chviličku zmíním a pak je tedy dobré vědět, jak se k tomu postavit, nejenom stát někde jako ovce a čekat a být v klidu, ale nenechat se ošidit, protože pakliže to nefunguje tak, jak má, tak máme nároky za určité kompenzace. A tak jsem moc ráda, že tady máme odborníka, výkonného ředitele portálu Nahrady.cz Iva Brokeše. Dobrý den.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Dobrý den vám i posluchačům.

moderátorka
--------------------
Jak fungujete dlouho na trhu?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Společnost byla založena v roce 2011, nicméně než jsme vybudovali dostatečné know-how, protože ta problematika je skutečně velice náročná na zpracování, tak praktickou činnost jsme zahájili loni v srpnu, to znamená srpen 2012.

moderátorka
--------------------
Ještě, že vy jste se mi přihlásili do vysílání před 14 dny, já jsem pak zrovna odlétala a všude jsem vykřikovala, kdo máte internet, podívejme se na Nahrady.cz, protože se právě stala ta situace, já už jsem vám ji popisovala, pokusím se říct to znovu, přišli jsme na letiště v půl páté ráno, tam jsme se dozvěděli, že letadlo, kterým jsme měli letět, neodletíme, protože ta posádka, která přiletěla den předem jako poslední a měla jako první odletět, neměla dostatečný čas na odpočinek, což si mohli spočítat hodně dopředu, a teď co dělat v půl páté ráno na letišti, když víte, že máte v dalším městě, to byl Frankfurt, spoj na tu cílovou destinaci. Nakonec se podařilo přes jiné aerolinie ty naše domluvit, že tedy nás vzalo náhradní letadlo, takže bychom bývali stihli i ten spoj v tom Frankfurtu, ale přestože tam letadlo 20 minut stálo, tak skupinu 14 lidí stejně nakonec do letadla nevzali, údajně, že nedošlo k výměně informací mezi těmi leteckými společnostmi, takže jsme zůstali 6 hodin ve Frankfurtu, a pak místo cílové destinace, kterou byla Malta, tak nás ještě přesunuli na 3 hodiny do Říma, takže my, co se bojíme létat a je pro nás horor to absolvovat, jenom jednou jsme si to zažili za ten den třikrát, zpoždění 12 hodin a ve finále dva kolegové, kteří s námi byli, nedostali další 2 dny zavazadla. Takže docela kalamita. A co dělat v těchto situacích?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
No, příběh je téměř ukázkový, řekl bych čítankový. Vy jste měli skutečně za těchto okolností nárok na kompenzaci v letecké dopravě.

moderátorka
--------------------
Ale v kterou chvíli, kdy se člověk má hned jakoby zajímat o to - tak takhle teda ne?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Ona ta chvíle nastane přesně v ten moment, kdy si uvědomíte, jak je specifikováno nařízení Evropského parlamentu a rady z roku 2004, je to všeobecně označováno jako EC261/2004. A tam jsou přesně vymezené případy, kdy v podstatě cestující v letecké dopravě má nárok na kompenzaci, která samozřejmě může vzniknout za určitých specifikovaných okolností a těmi okolnostmi jsou zrušení lety, výrazné zpoždění letu, to znamená více jak 3 hodiny, anebo vám není umožněn přístup na palubu letu, to znamená stanete se obětí takzvaného obchodního překnihování, to znamená, že ten dopravce prodal více letenek, než je kapacita letounu. No, a samozřejmě, když nastane takováto situace, například jako vám se podařilo, že jste přišli na letiště a vlastně až v moment, kdy máte odletět, tak zjistíte, že ten let je buď zrušený anebo výrazně zpoždění, tak potom prosím vězte, že je důležité uchovat si cestovní doklady, to znamená letenku a palubní lístek a po uskutečnění letu, není to možné nárokovat předtím, ale po uskutečnění letu se můžete na nás obrátit a my vám s tím samozřejmě velice rádi pomůžem. Ta pomoc je řekl bych už internetem zběhlé lidi snadná v tom, že vlastně se podívají na naše stránky www.nahrady.cz, kde je úplně jednoduchý interaktivní formulář, kde vyplníte o sobě základní údaje, základní údaje o tom letu, no, a my potom následně vás informujeme, zdali ve vašem případě po ověření těch údajů nárok na tu kompenzaci vzniká či nikoliv. A pokud tedy ten nárok se jeví jako oprávněný, tak si s vámi vykomunikujeme následně dodání dalších potřebných podkladů proto, abychom vás mohli zastupovat vůči tomu leteckému dopravci a vy jste ve finále tu náhradu za ten zpožděný, zrušený nebo prostě nemožnost nastoupení do letadla, tak zkrátka za týto sitauce, abyste tu kompenzaci obdržela.

moderátorka
--------------------
Tak to jsou dobré zprávy, tak já doufám, že se například i posluchači zapojí do našeho vysílání, otázka také je, jak dlouho se můžeme ozvat, pakliže víme, že jsme nějak takto utrpěli, to vy nám všechno vysvětlíte i v těch dalších vstupech. Já už dopředu tedy nabídnu spojení k nám do studia 221553926 anebo 604311313, to jsou telefonní linky. Pak můžete také komunikovat prostřednictvím Facebooku www.facebook.com/radio.regina. Dnes máme ve Třináctce Iva Brokeše, výkonného ředitele portálu Nahrady.cz, takže se dozvíme zajímavé informace o tom, jak se nenechat ošidit, pakliže letecká společnost, u které si zakoupíme letenky, nedodrží to, co slíbila, buď vůbec neodletíme, nebo je tam velké zpoždění a tak dále. Jsou to většinou záležitosti, o kterých mnozí ani nevědí, anebo to dodatečně ani řešit nechtějí, protože je to komplikované, ale možná se trošičku šidíme, protože ty kompenzace nejsou úplně zanedbatelné. Co bychom vždycky měli mít na vědomí jako první, pane Brokeši?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Tak já bych posluchače především požádal o to, aby byli tedy pečlivými ve smyslu tom, že si zachovají vždy cestovní doklady, to znamená, respektive dokumenty. To znamená je potřeba vždy po uskutečnění letu nebýt tím, kdo první při vystoupení z letadla zahazuje palubní lístek, ale tento palubní lístek určitě si ponechat a samozřejmě ponechat si letenku jako takovou, může mít i elektronickou podobu, nemusí se jednat o klasickou letenku, jak se dříve s nimi létalo.

moderátorka
--------------------
Abychom měli důkaz, že jsme v tom konkrétním letadle byli, pakliže do něj vůbec už nastoupíme.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Přesně tak. Vy dokonce máte možnost v okamžiku, že nás nyní posloucháte, nějaká nepříjemnost se vám stala i dva roky pozpátku, tak je možné o tu kompenzaci za zpožděný, zrušený let žádat skutečně až dva roky pozpátku, to znamená, pokud jste pečliví a ty dokumenty si ponecháte, tak je potom ta šance se na nás obrátit a myslím si, že jsme schopní vám v tomhle pomoct.

moderátorka
--------------------
A vždycky je to u všech leteckých společností, že to vyřizujete vy jako prostředník, nebo jsme někde nuceni za sebe, za svá práva bojovat sami?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Můžete za svá práva pochopitelně bojovat sami, protože to nařízení Evropského parlamentu a rady má pochopitelně řekněme všeobecnou platnost a nijak nedefinuje, že člověk musí být zastupován společností jako jsme například my, tedy společností Nahrady.cz. Myslím si, že v tomhle směru by měl svoji osvětovou činnost prezentovat především Evropský parlament jako takový prostřednictvím tedy evropských spotřebitelských center, která má po celé Evropě, jedno z nich je i v Praze, a prakticky tato centra informují občany o právech v letecké dopravě a jsou tam všeobecný tedy sepsány informace, které toto nařízení obnáší a je možné se na toto centrum obrátit o radu či pomoc, nicméně ...

moderátorka
--------------------
Což nás málokdy napadne, když jsme zrovna na tom letišti v tom zmatku a nevíme, co vlastně bude.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Přesně tak, přesně tak, asi by to byl trošku náročnější bych řekl postup, než se obrátit na nás. Já tedy ale dopředu musím říct, že my tu činnost děláme za určitou provizi, to znamená, pokud se obrátíte na to Evropské spotřebitelské centrum, ti vám určitě poradí, jak postupovat, nicméně s tím vlastním vyřízením už vám tolik nepomohou, zatímco my se snažíme samozřejmě klienty provést celým tím procesem tam, aby ve finále na tu kompenzaci dosáhli, a věřte tomu, že ten proces je velice komplikovaný, velice komplikovaný, to znamená ...

moderátorka
--------------------
Je nutný u toho i nějaký právní servis, nebo to všechno zabezpečujete, zajišťujete?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
My máme, já bych použil teď s dovolením tedy takový anglický obrat, kterým vlastně se zaštiťujeme při té naší činnosti a je to no win, no fee. To znamená, my provedeme naše klienty celým tím procesem naprosto zdarma a skutečně na základě tady toho, kdybych to volně přeložil bez výhry není odměna, tak ten klient skutečně s námi je ošetřen od začátku smluvního vztahu do konce tak, že ho to nestojí ani korunu a pouze v případě, když se nám podaří tedy, když ho zastupujeme, tak se nám podaří tu kompenzaci pro něho vymoct, pak si bereme ...

moderátorka
--------------------
Tak není úplně celá pro klienta.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Není úplně celá pro klienta. 

moderátorka
--------------------
Ale tak to už záleží na nabídce na poptávce, to tady nemusíme rozebírat dopodrobna.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Přesně tak, přesně tak.

moderátorka
--------------------
Já bych se na vás bývala tenkrát ráda obrátila, ale byla jsem na letišti v půl páté ráno a co teď s tím? Vy máte sice tam pobočku. Aby člověk vůbec věděl, co má dělat, protože přijde k odletu letadla, které vlastně se dozví, že vůbec nepoletí.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Je povinností leteckých dopravců informovat své cestující o tom, co mají za těchto situací, na co mají právo a jak se mají zachovat. Samozřejmě to nařízení spadá i pod tady toto nařízení Evropského parlamentu 261 z roku 2004, nicméně bych řekl, že je velice laxně dodržováno, to znamená, klientům nejsou ty informace předávány tak, jak by měly být předávány a v nejlepším případě se dočkají informace o tom, z jakého důvodu se ten let tedy zpozdil nebo z jakého důvodu byl zrušen a pokud ten dopravce si chce usnadnit situaci, tak si myslím, že je i v jeho vlastním zájmu, aby klienty informoval o tom, na co mají nárok, to znamená, ať už se bavíme o nároku na občerstvení, na telefonát, na e-mail, případně na nocleh, pokud by se ten let zdržel až do druhého dne, tak samozřejmě musí být poskytnut i nocleh a to už vůbec nemluvím o těch finančních kompenzacích. Tam pochopitelně dopravci s touto variantou bych řekl trošku otálí, nesdělují je klientům primárně. Přestavte si, že máte 180 lidí v letadle a všichni by měli mít nárok řekněme na 250 euro odškodnění, tak samozřejmě ten dopravce není primárně v pozici, že by chtěl všechny klienty o tomto informovat.

moderátorka
--------------------
No, to rozhodně nechtěl. To my jsme také nevěděli, co se děje. Pak to odnese ten, kdo je nejlépe jazykově vybaven a tu situaci řeší, ale může se stát i to, že tedy někde zůstane o den nebo dva déle, než jste chtěl, pak nestíháte zase práci, můžete mít komplikace v zaměstnání. Mohou to být velmi svízelné situace, tak by asi bylo zajímavé vědět, jestli pak máme nárok i na další náhrady vlastně, které přesahují samotnou dobu toho letu?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
No, přiznám se upřímně, že si myslím, že co se týká kompenzací v letecké dopravě, tak ty se skutečně vztahují pouze na ten váš smluvní vztah mezi vámi a dopravcem, což je tedy ta letenka, která zaručuje, že vás dopravce na základě této dohody přepraví z bodu A do bodu B, nic okolo už potom jakoby ty navazující souvislosti, jestli vám bohužel ujede navazující autobus nebo přijedete pozdě do práce, to už ty kompenzace neřeší, nicméně i tak si myslím, že ta finanční kompenzace, ta může být společná i s těmi kompenzacemi, o kterých jsem hovořil, to znamená, forma občerstvení případně ubytování nevylučuje nárok na tu kompenzaci, což si mnozí cestující neuvědomují. To znamená výrazně se zpozdí let, dopravce je aspoň té dobré vůle, že vám tedy nabídne občerstvení, případně ubytování, nicméně to není o tom, že byste nadále neměli nárok na tu finanční kompenzaci, ta k tomu automaticky patří.

moderátorka
--------------------
Ivo Brokeš, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz dnes u nás ve Třináctce. Povídá nám tady o tom, jak se nenechat ošidit, napálit a podobně, pakliže let neprobíhá tak, jak bychom chtěli, jak by probíhat měl, to znamená, jsou-li tam nějaká zpoždění. Platí to všechno hlavně v rámci asi Evropské unie ta pravidla, protože tady citujete tu směrnici, pane Brokeši. Ve chvíli, kdy se tedy něco děje, máme my sami už vystrkovat růžky a ptát se a ťukat u letecké společnosti, tak teď už jsou to 3 hodiny a koukejte tedy sypat, platit teď hned, nebo nás nechte zavolat nebo jak to řešit? Už jste vysvětlil, že si musíme schovat veškeré ty dokumenty, palubní vstupenky a tak dále dodatečně, aby se to pak dovyřešilo, ale ve chvíli, kdy se něco děje, můžeme křičet a bojovat o svá práva a jak správně nejlépe?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Určitě byste měli a určitě to bude v pořádku. Já tedy jenom ještě upřesním, že to nařízení Evropského parlamentu a rady, o kterém tady hovoříme 261 z roku 2004, tak skutečně má platnost na všechny lety, které se zrealizují v rámci Evropské unie, na lety, které vylétají z Evropské unie prakticky kamkoliv po světě a na lety, které přilétají do Evropské unie, ale ten dopravce musí být registrován v Evropské unii. Možná by stálo za zmínku, abyste si tohle dokázali lépe představit, že když byste letěli například Aeroflotem, ten v Evropské unii registrován není, to znamená, pokud by zpoždění došlo na trase Moskva - Praha, tak si to budeme muset individuálně řešit s Aeroflotem, nicméně pokud by s tím samým Aeroflotem jste letěli z Prahy zpátky do Moskvy a to zpoždění by rovněž nastalo, tak už se na něj vztahuje toto nařízení Evropského parlamentu. Určitě bude nezajímavá nebo není nezajímavá informace, že prakticky vy máte nárok na kompenzaci až do výše 250 eur na lety do vzdálenosti 1500 kilometrů, 400 eur do vzdálenosti 3,5 tisíce kilometrů a 600 eur do vzdálenosti nad 3,5 tisíce kilometrů.

moderátorka
--------------------
To je u toho zpoždění 3 hodiny a více?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
To se týká všeobecně ať už toho zpoždění nebo tedy zrušení letu, případně, že vám nedovolí nastoupit na palubu, že jste byli obchodně překnihováni, ve všech těchto případech platí vlastně tyto částky ve vztahu k těm kilometrům řekněme počítá se tam ortodomická vzdálenost toho letu z bodu A do bodu B, to znamená, i kdybyste to měli s přestupem, tak se vždy počítá ta cílová stanice, to znamená, odkud vylétáte, kam dolétáte, stejně tak se vlastně počítá i ten čas toho zpoždění, to znamená v okamžiku, kdy skutečně do toho bodu B přiletíte více jak 3 hodiny zpoždění, tak už vám vzniká nárok na kompenzaci.

moderátorka
--------------------
No, tak to my měli mezi tou Prahou a Maltou nějakých 12 hodin a mezipřistání navíc ještě v Římě, takže ty vzdálenosti ale, když vzrůstají a navazují se, tak to se nepočítá, počítá se ta původní plánovaná trasa z bodu A do bodu B.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Přesně tak, přesně tak, to už se potom nenačítá během toho letu, to už by bylo tedy příliš komplikované. Nicméně takhle to je.

moderátorka
--------------------
Ty kilometry my někde zjistíme, předpokládám, že to někdo z nás neví, i když mnozí už jsou dneska technicky tak vybaveni, že si to asi najdou v různých internetech v mobilech a v iPadech a já nevím v čem všem?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Já se vám přiznám, je to v podstatě součástí našeho know-how, jak ty kilometry my počítáme, takže nemůžu teď úplně jednoduše posluchačům doporučit, jak by si sami mohli spočítat vzdálenost kilometrovou, kterou tedy poletíte.

moderátorka
--------------------
Ale máte to stejné jako ty letecké společnosti.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Máme. 

moderátorka
--------------------
Nejsou vaše vzdálenosti větší?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Ne, ne, ne, rozhodně, rozhodně.

moderátorka
--------------------
Aby nedocházelo k renoncům.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Rozhodně tak to není. Ne, přesně tak, je to definováno naprosto striktně, takže tam nemůže dojít k pochybení.

moderátorka
--------------------
Já jsem ťukla i na ztrátu zavazadel, to tedy úplně není problém, který vy řešíte, ale možná malá rada od vás, určitě na tom budete lépe stran informací než já.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Určitě, co mohu poradit posluchačům, každopádně vždy tedy, když se jim stane situace, že se nedočkají svých zavazadel na letišti, tak je potřeba to řešit bezprostředně, bezprostředně a nahlásit u svého přepravce tedy, že jste neobdrželi zavazadla, případně, že zavazadla byla poškozená, sepsat o tomto zápis, na tom se jako tedy velice trvá. Myslím, že ne nezanedbatelná je taky informace, že by člověk měl mít představu a uschované účty o věcech, které přepravuje v tom zavazadle, tam se potom vedou těžké spory, řekněme o movitý majetek, který jste vlastně v tom zavazadle převáželi a který potom nárokujete, to znamená, vím, že to asi bude pro spoustu posluchačům včetně mě téměř tedy nepředstavitelné, že bych měl účtenky od všech věcí, které jsem přepracoval, nicméně od těch cennějších požádám stoprocentně mějte je, mějte je k dispozici, abyste mohli nárokovat tu škodu v plné výši.

moderátorka
--------------------
My si tady v podstatě říkáme, že je dobré schovávat účty průběžně i třeba pro hasiče, pro pojišťovny a tak dále, takže prostě schovávat, kopírovat. Ale tak mě napadá, kufr prochází takovým tím rentgenovým zařízením. Teotericky by jeho obsah měl být vidět i zpětně, schovávají se tady ty záznamy, nebo to je jenom pro tu chvilku, že to projede a není tam nějaká paměť u toho, víte, o čem mluvím, o těch rámech a pásech.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Vím přesně. Bohužel tyto záznamy není možné tedy vyhodnocovat a používat, protože ty jsou čistě z bezpečnostních důvodů dělány konkrétní bezpečnostní agenturou, případně službou. To znamená není možné s nimi jako volně disponovat, není to prokazatelné potom.

moderátorka
--------------------
Třináctka bude končit, v podstatě už i měla, ale já bych pana Brokeše ještě poprosila, aby nám to shrnul ty informace, ve chvíli, kdy tedy neletí letadlo tak, jak by mělo, my někde zůstaneme viset na letišti, tak už bychom se sami měli aktivně zajímat o to, na co máme nárok, už do těch 3 hodin, protože letecká společnost v podstatě nemá zájem sama nám něco nabízet a podsouvat většinou?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Bohužel, bohužel. Ve většině případů tomu tak skutečně není, to znamená, každý dopravce to má trošku jinak nastaven interními předpisy, nicméně už přitom i krátkodobém zpoždění do těch 3 hodin, tak samozřejmě cestujícím vzniká nárok tedy na občerstvení, na to, aby si mohli zatelefonovat a oznámit svým rodinným příslušníkům, že ten let bude zpožděný, že se prostě nedostaví v určitý čas na určité místo a samozřejmě potom už při těch větších zpožděních, kdy se bavíme třeba i o zpoždění, které přesahuje déle jak 8, 12 hodin, tak by dopravce měl automaticky nabídnout a poskytnout ubytování, nocleh, protože samozřejmě není možné a reálné si představit, že tu noc strávíte někde na letišti.

moderátorka
--------------------
Možná i hotovost na letišti na občerstvení. Když se to nestane, my se sami budeme stravovat, sami se třeba ubytujeme, schováváme si účty a je možné to pak zpětně dodatečně například přes vás například řešit?

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Ano, ano, přijde mi to už trošku absurdní. Teď jsme se bavili o tom schovávat letenky, palubní lístky, samozřejmě i to občerstvení, pokud vám ho nenabídne dopravce a vy občerstvíte, zase musíme se bavit o přiměřenosti toho občerstvení, určitě není možné se prostě rozmáchnout v rámci toho čekání nějak zásadně. To samo se týká i toho vlastního ubytování. Schovávat účty a potom je možné nárokovat vůči dopravci jejich proplacení.

moderátorka
--------------------
Předpokládám, že informace na www.nahrady.cz, jsou i další, ty, které jsme třeba neřekli.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Přesně tak, přesně tak. Já si myslím, že asi úplně nejjednodušší, pokud se klientům něco přihodí a vyskytnou se v Praze na letišti Václava Havla v Ruzyni, tak my tam máme stánek mezi terminály 1 a 2, ten je otevřen denně od 8 do 20 hodin a tam samozřejmě poskytneme rádi jak informace, úplně komplexní informace anebo pomůžeme klientům už i s vyplněním přímo té žádosti o kompenzaci, takže si myslím ...

moderátorka
--------------------
Takže nezůstat viset v půl páté ráno jako já, ale v jiném čase.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Přesně tak, přesně tak.

moderátorka
--------------------
Ale hlavně, že se nakonec doletí a že to všechno dobře dopadne.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Já si myslím. A pokud je tam bonus, že dostanete za ten zpožděný nebo zrušený let ještě nějakou kompenzaci, tak si myslím, že to přebolí hodně rychle.

moderátorka
--------------------
Tak to určitě, hlavně když na to máme nárok. Tak si držme palce, ať to vždycky všechno dobře dopadne. Moc vám děkuji za informace, za návštěvu. Na shledanou.

Ivo BROKEŠ, výkonný ředitel portálu Nahrady.cz
--------------------
Já děkuji. Krásné léto. Na shledanou

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je firma NEWTON Media a.s. Texty neprocházejí korekturou.

Spustit audio