Být dobrý učitel? S tím se nikdo nerodí, to se musíte naučit, říká vítězka Zlatého Ámose 2013
Otevřený vztah s žáky se vám vždy v dobrém vrátí. I to říká vítězka Zlatého Ámose 2013 Růžena Hlůšková, učitelka přírodopisu a chemie ze Základní školy Kunovice. Existuje podle ní recept na to, jak zaujmout i „přisprostlé, pospávající puberťáky“? Podle toho, co říkala v dokumentu, který o ní natočili její žáci, to Růžena Hloušková dovede…
„Můžete zavtipkovat nebo si v hodině třeba zazpívat.“ I tak učitelka chemie a přírodopisu, která vyhrála anketu o nejoblíbenějšího českého učitele, popisuje, čím zpestřuje výuku.
V osnovách přitom podobné postupy rozhodně nenajdete! Nejlepší česká učitelka však ví, že legraci – alespoň do určité míry – žáci ve výuce prostě potřebují. I když právě otázka míry je podle ní zásadní.
„Učitelem se stáváte, když dokážete rozeznat, jak moc se žákům otevírat a jak moc do výuky zapojit zábavu. S tím se nikdo nerodí, to se musíte naučit,“ shrnuje Růžena Hlůšková svůj recept na to, jak se stát dobrým učitelem.
Takový je tedy dobrý učitel. Kdo je však podle Růženy Hlouškové dobrý žák? Možná se budete divit, ale není to pro ni pouze klasický premiant s výbornými známkami… Poslechněte si audiozáznam celého rozhovoru a dozvíte se víc!
Záznam celého rozhovoru s Růženou Hlůškovou a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout také v iRadiu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.