Budvar investoval miliony do zviditelnění značky

13. srpen 2004

Budějovický Budvar v loňském roce investoval do posílení pozice své značky v místě spotřeby 20 milionů korun.

V rámci této akce, jež začala v dubnu 2003, vybavil novými reklamními prvky přes 1000 gastronomických zařízení v České republice. ČTK to řekl vedoucí marketingu pivovaru Daniel Jírovec. Letos firma na tyto účely počítá se zhruba stejnou částkou.

Obměna vizuální prezentace značky je podle Jírovce součástí aktivní politiky Budějovického Budvaru v rámci jeho programu pro gastronomii. "Netýká se jen vnějších světelných reklam (vývěsních štítů), ale i vnitřních reklam, takzvaných menu-boxů, nových skleněných pohárů a dalších reklamních prvků," uvedl. Nové prvky budou podle Jírovce použity zejména v provozovnách, které se nacházejí v atraktivních lokalitách v centrech měst, na hlavních třídách a podobných místech. Jubilejním 1000. gastronomickým zařízením, jež dostalo nový vývěsní štít v barvách Budějovického Budvaru, je restaurace U Papeže v centru Strakonic.

Loňský výstav n.p. Budějovický Budvar meziročně klesl asi o 3,5 procenta na 1,171 milionu hektolitrů piva. Zatímco vývoz vzrostl o pět procent na 538.000 hektolitrů, na tuzemském trhu pivovar ztratil. Prodej v České republice činil 633.000 hektolitrů a proti roku 2002 poklesl o devět procent. Finanční ukazatele se loni zlepšily, protože výnosy vzrostly o dvě procenta na 2,484 miliardy a hrubý zisk téměř o čtvrtinu na 350 milionů korun.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio