Náměstek primátora Nouza chce vyšší parkovné v centru Prahy. Je to nadstandard a město na to není stavěné, zdůvodňuje

17. červen 2014

Konec dlouhých automobilových kolon. Místo nich volný veřejný prostor, obsloužený dokonalým systémem veřejné dopravy. Tak by mělo vypadat hlavní město v roce 2025 podle materiálu iniciativy Auto*Mat nazvané Vize 25 pro Prahu. Změny mají stát 162 miliard korun.

Projekt počítá se snížením osobní dopravy ze současných 33 na 25 procent. Například starší automobily nebudou smět do širšího centra a Malá Strana a Smetanovo nábřeží budou bez vozidel úplně.

„Jde o to najít ten správný mix a najít správný poměr jednotlivých druhů dopravy, aby fungoval. Náš odhad je 25% podíl, což je intenzita automobiloví dopravy, která tady byla zhruba v roce 2000, to znamená ujeté vozokilometry. Není to žádný extrém,“ řekl Rannímu Plusu jeden z tvůrců Vize 25 Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat a dodal:

„Jde hlavně o to, aby když vznikají nové komunikace, tak aby se na těch starých, které se tím částečně opouštějí, udělaly nějaké přestavby a doprava tam znovu zpětně nerostla.“

Čtěte také

Náměstek primátora pro infrastrukturu, dopravu a životní prostředí Jiří Nouza tvrdí, že je potřeba udržet vysokou kvalitu městské hromadné dopravy v metropoli.

„Považuji MHD v Praze za jednu z nejlepších v rámci Evropy. Tvrdím to i s ohledem na to, že jsem řadu evropských měst navštívil a myslím si, že je to objektivní pravda. Je potřeba udržet tento trend,“ uvedl náměstek primátora.

Zároveň ale doplnil, že osobní přepravu zřejmě čeká zdražení parkování.

„Co se týká restriktivních opatření, za jedno z možných považuji zvýšení ceny za parkování v centru města s ohledem na to, že Praha na to není stavěná. A myslím si, že je do určité míry nadstandardní moci zaparkovat v takovém centru městu, jako je hlavní město Praha,“ uzavřel Jiří Nouza.

autoři: mvo , bum
Spustit audio