Omezení na D1 mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem zmizí nejdřív za měsíc
Celkem pětkrát vjíždějí řidiči na D1 do několikakilometrových omezení, jenže dělníky vidí pouze ve čtyřech z nich. Mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou se na pravém pásu dálnice už od začátku srpna neděje vůbec nic. A ještě nejméně pět týdnů bude trvat, než se provoz vrátí do normálu.
Ministerstvo dopravy 8. srpna kvůli klimatickým podmínkám odložilo bourání a pokládání nového povrchu na jaro.
Rozhodnutí stavební firmu zaskočilo. V místě už měla nachystané stroje, jenže prakticky den předtím se dozvěděla, že letos už je potřebovat nebude. A jak potvrzuje Jiří Kárník z firmy Colas, plány na rychlé odstranění uzavírky připravené nebyly.
V jednom z modernizovaných úseků D1 stále trvá omezení, i když práce stojí. O problém se zajímala Eva Kézrová.
„Nebyly součástí kontraktu podepsaného s objednatelem, takže se musely vyprojektovat a odsouhlasit. Dostávali jsme různé podmínky, co všechno zprovoznit, a ty se zapracovávaly do toho kreslení, takže prací na tom bylo hodně,“ vysvětluje Kárník.
Odstranění uzavírky potrvá zhruba měsíc. Ministerstvo dopravy teď posuzuje harmonogram, a pokud se nestane něco nepředvídaného, vrátí příští čtvrtek silničáři auta do obou pásů dálnice, zároveň ale zavřou levé pruhy u středního dělícího pásu.
„Musí se zprovoznit nově budované meteostanice, SOS hlásky. To bohužel nejde z téhle strany dělat, kabely jsou za středovými svodidly a tam se momentálně jezdí,“ dodává zástupce stavební firmy.
O tom, kdo prodloužení modernizace zaplatí, se stále jedná. Zdá se ale, že tentokrát na tom bude tratit spíše stát, který nečekaně zastavil práce. Místo toho, aby Ředitelství silnic a dálnic vymáhalo po stavbařích pokutu za případné nedodržení termínu, bude muset zřejmě zaplatit náklady na zmíněné práce. Určitě přitom půjde o desítky milionů korun.