Pražský dopravní podnik vyřazuje staré autobusy Karosa B731

Pražský dopravní podnik vyřazuje ze svého vozového parku autobusy Karosa B731. Naposledy vyrazily dnes na linku 158. Vozy byly vyráběny ve Vysokém Mýtě od roku 1981 a celkem bylo do Prahy do roku 1995 dodáno 987 kusů. Na trase budou jezdit do dnešních zhruba 19:30.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autobusy Karosa B731 dnes vyjely naposledy na lince 158.

Autobusy Karosa B731 dnes vyjely naposledy na lince 158. | Zdroj: ČTK

„Technologie v současné době výrazně pokročily. Nároky na veřejnou dopravu jsou kousek jinde, je potřeba nabídnout nízkopodlažní vozidla vybavená kvalitním agregátem a výstrojí, a tomu karosy B732, které přestaly jezdit loni, ani typ B731končíčí dnes neodpovídají,“ vysvětluje člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miloslav Zídka.

Hranaté Karosy byly spjaté s Prahou víc než třicet let. „První městské autobusy Karosa B731 s automatickou převodovkou byly dodány do dopravního podniku v roce 1982 jako novinka tuzemského výrobce,“ sdělil mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.

Vozy, které dnes vyjely naposledy, byly koupeny v roce 1995 a již disponovaly moderní automatickou převodovkou.

„Byl zde také poprvé umístěn motor do prostoru za zadní nápravu, všechny předchozí typy měly motor vepředu. Později se do těchto autobusů začali montovat katalyzátory, které odpovídaly požadavkům lepší ekologie. Poprvé zde byly použity i předsuvné dvoukřídlé dveře,“ pokračuje Zídka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na poslední jízdu dnes v Praze vyjely typické hranaté autobusy Karosa. Stroje s označením B 371 se hlavní město rozhodlo vyřadit v rámci celkového omlazení a modernizace vozového parku.

Od roku 2008, kdy byly modernizovány, do nich byl namontován také elektronický informační systém a klimatizovaná kabina řidiče.

Autobusy byly vyráběny v továrně ve Vysokém Mýtě. „V průběhu výroby byl typ B731 několikrát modernizován,“ uvedl Štábl. Do vozu se vešlo celkem 95 cestujících - 32 míst bylo pro sezení a 63 k stání.

„V pravidelném provozu autobusy dnes jedou naposledy, ale určitě se s nimi setkáme při příležitostných jízdách historických vozidel, například již příští sobotu ke dni otevřených dveří na Kačerově,“ dodává Zídka.

„Vozy má ale i řada dalších dopravních podniků nejen v České republice. Bylo jich vyrobeno asi 4 900, jen v Praze jich jezdilo asi 987.“

Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou. Podle výroční zprávy k 31. prosinci 2013 zaměstnával 10 606 lidí. Vlastní 730 vozů metra, 936 tramvají a 1230 autobusů. Průměrné stáří autobusů je nyní 8,86 roku.

ČTK, Jana Vondráčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme