Vídeň se připravuje na pořádání Eurovize. Očekává příliv návštěvníků

Pěveckou soutěž Eurovize bude v roce 2015 hostit Vídeň, letošní vítěz totiž pocházel z Rakouska. Vousatý travesti zpěvák Thomas Neuwirth, vystupující v ženských šatech pod jménem Conchita Wurst, zaujal celou Evropu. A nejen pozitivně. Sami Rakušané na Conchitu nezanevřeli a netrpělivě očekávají její album.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hudební soutěž Eurovize ovládla Conchita Wurst, vousatá Rakušanka narozená jako muž

Hudební soutěž Eurovize ovládla Conchita Wurst, vousatá Rakušanka narozená jako muž | Zdroj: Reuters

„Vím, že tuto větu spousta lidí už nemůže ani slyšet, ale nechci o svém novém albu mluvit dřív, než to bude opravdu hotové,“ řekla Conchita Wurst rakouskému rádiu Ö3.

Zpěvačka zatím nemá vlastní repertoár a s výjimkou skladby Rise Like a Phoenix, se kterou v květnu vyhrála Eurovizi, zpívá svému publiku hlavně cover verze.

Na podzim by ale měl vyjít její single a příští rok celé album. „Bude to velmi pestré. Máme na stole řadu návrhů, které spolu navzájem ladí. A bude to dramatické,“ dodala zpěvačka. Víc už o chystané desce ale neprozradila.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rakouská metropole si od pořádání Eurovize slibuje příliv návštěvníků

V Rakousku teď vychází také biografie Conchity Wurst. Za necelých 20 eur si zájemci mohou přečíst všechno o její cestě z malého městečka Bad Mitterndorf až na pódium Eurovize. Slovo dostane třeba vesnický farář, který pěvecký talent Conchity poznal kdysi jako jeden z prvních.

Velká rakouská města mezi sebou v uplynulých měsících svedla trochu nevraživý boj o to, které z nich bude Eurovizi 2015 nakonec hostit. Vyhrála Vídeň, tamní městská hala se pro takovou akci hodí nejlíp.

Hlavní město má navíc s velkými akcemi už zkušenosti a 60 tisíc hotelových lůžek představuje více než dostatečnou ubytovací kapacitu.

Šéf vídeňské turistické centrály Norbert Kettner se nechal slyšet, že Eurovize nebude mít na návštěvnost města tak velký dopad jako třeba mistrovství Evropy ve fotbale před šesti lety. I tak se ale počítá s obrovskou propagací Vídně, která pro příští rok zvýší svůj rozpočet na reklamu o 60 procent.

Vojtěch Berger Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme