ŘSD zrušilo zakázku na modernizaci D1 mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži u Brna

Ředitelství silnic a dálnic zrušilo tendr na modernizaci dálnice D1 mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži u Brna, a zakázku vypíše znovu. Původní zakázku s předpokládanou hodnotou 637 milionů korun více než rok zkoumal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, v polovině září zrušil výběr vítěze.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Modernizace úseku D1 Šternov-Psáře

Modernizace úseku D1 Šternov-Psáře | Foto: Petr Jansa

„Vzhledem k celkové době, která uplynula od zahájení zakázky k dnešnímu dni, veřejná zakázka je v souladu se zákonem o veřejných zakázkách zrušena a bude zadána znova. V zadávacích podmínkách nové veřejné zakázky budou promítnuty dosavadní zkušenosti z ostatních zakázek na modernizaci a rozšíření dálnice D1,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Přehrát

00:00 / 00:00

ŘSD musí vypsat nový tendr na modernizaci D1 mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži. Proč a jak to ovlivní plán oprav zjišťovala Eva Kézrová

Podle antimonopolního úřadu ŘSD chybovalo v původním tendru při posouzení vítězné nabídky za 382 miliónů korun. „Mimořádně nízká nabídková cena nebyla zdůvodněna objektivními příčinami,“ uvedl ÚOHS v rozhodnutí. Postup ŘSD mohl ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, proto ÚOHS hodnocení nabídek zrušil.

„Ředitelství silnic a dálnic nesprávně vyhodnotilo mimořádně nízkou cenu, která byla v té nejvhodnější nabídce. Před několika týdny předseda úřadu zamítl rozklad proti tomuto prvostupňovému rozhodnutí a potvrdil je,“ vysvětlil mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda.

Nový tendr modernizaci nezdrží

Modernizace úseku u Devíti Křížů spadá až do třetí etapy a podle Tomáše Neřolda z ministerstva dopravy nový tendr plán neovlivní:

„Ředitelství silnic a dálnic musí v tomto vycházet z rozhodnutí ÚOHS. Proto byl tendr zrušen a bude se opakovat. Znovu vybereme zhotovitele tak, aby tam byly splněny standardní podmínky a mohly tam začít práce. Ideálně na podzim příštího roku.“

Ředitelství silnic a dálnic se podle mluvčího Jana Rýdla ze současné situace poučí: „My samozřejmě veškeré podklady a vyjádření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže bereme vážně, respektujeme je a zahrnujeme do zkušeností se zadáváním zakázek.“

S výstavbou v úseku Velká Bíteš - Devět křížů se původně nepočítalo. Zakázka byla vypsána před dvěma lety.

V příštím roce by ŘSD mělo vypsat celkem pět tendrů na modernizaci dalších úseků D1 a na třech dalších se už začne pracovat.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její celkové modernizaci. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun.

Na dálnici se od poloviny října postupně otevírají uzavírky. Odstraňování uzavírek souvisí s přípravou komunikace na nadcházející zimní období a zimní údržbu.

ČTK, Eva Kézrová, Pavla Firbacherová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme