Nesedí vám oblečení z katalogu? Nevracejte bez udání důvodu, reklamujte!

1. září 2014
Žurnál servis

Když nakupujete oblečení na internetu nebo v katalogu, musíte počítat s nemalými náklady na poštovné. A pokud vám oděv nesedí a vrátíte ho bez udání důvodu, musíte poštovné zaplatit dokonce dvakrát. Špatná velikost oděvu je ovšem důvodem k reklamaci, a při ní vám musí prodejce uhradit i náklady na poštu, vysvětloval v Radiožurnálu na vaší straně právník dTestu Miloš Borovička.

Pokud jste se změřili správně, ale velikost oblečení opravdu neodpovídá, jedná se takzvaný rozpor s kupní smlouvou. Tam může zákazník odstoupit od smlouvy a požadovat i proplacení poštovného.

„Pro názornost bych doporučil k reklamaci připojit třeba fotografii s krejčovským metrem, na které bude patrné, že rozměr nesedí,“ radí Borovička.


O vzor žádosti o reklamaci si mohou posluchači zavolat na naši linku 299 149 009. Tam mu zdarma poradíme a vzor případně pošleme.

Jestliže budete zboží vracet kvůli špatné velikosti, nezapomeňte o proplacení nákladů na poštovné výslovně požádat. „Stačí oskenovat podací lístek a s žádostí o proplacení nákladů ho poslat přímo prodejci,“ radí právník.

Prodejce vám za vrácené zboží může poslat oděv ve správné velikosti, a pokud je nemá, nebo pokud od smlouvy chcete odstoupit, měl by vrátit peníze.

Čtěte také

autor: Karolína Procházková
Spustit audio