Odbory hrozí nejdelší stávkou v historii Německých drah

Vlaky v Německu v poslední době nejezdí podle plánu, strojvedoucí totiž ve více méně pravidelných intervalech stávkují. Každá další stávka je navíc delší než ta předchozí. A protože na stole stále není dohoda mezi vedením Německých drah a strojvedoucími, odbory znovu zahrozily. Německo prý čeká nejdelší stávka na železnici.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Protestující členové odboru strojvedoucích

Protestující členové odboru strojvedoucích | Zdroj: Reuters

To, jak dlouhá stávka bude, i její přesné datum si zatím odboráři nechávají pro sebe. Poslední stávka byla padesátihodinová a ta nová by rozhodně neměla být kratší. Na železnici bude určitě trvat tři a více dní.

Dohady mezi odbory a Německými drahami se točí hlavně kolem zvyšování platů a zkracování pracovní doby. Strojvedoucí požadují zvýšení platu o pět procent a týdně chtějí pracovat o dvě hodiny méně.

Přehrát

00:00 / 00:00

Sporem mezi Německými drahami a odborem strojvedoucích se zabýval zpravodaj Pavel Polák

Nedá se říct, že by vedení drah nechtělo o tématu jednat. Naposledy předložilo návrh, na který odbory téměř přistoupily, na poslední chvíli ale opět vycouvaly.

Podle Německých drah není Odborový svaz německých strojvedoucích spolehlivým partnerem v jednání. Obecně se na jeho členy teď snáší hodně kritiky. Nejsou kritizováni za to, že chtějí lepší pracovní a finanční podmínky, situace je složitější.

Na německé železnici je více odborových organizací. Odbory strojvedoucích jsou relativně malé, ale protože bez strojvedoucího vlak nepojede, jsou stávky hodně účinné.

Šéf odboru Claus Weselsky čelí kritice za to, že v podstatě jen demonstruje svoji moc, údajně chce mít větší vliv a kazí tím reputaci dalším odborům.

Německá vláda v návaznosti na stávky připravuje zákon, který by měl malé odborové organizace omezit, což ostatní odboráři nevidí rádi a dávají to za vinu právě odboru strojvedoucích.

Pavel Polák, Anna Maňourová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme