České dráhy sníží na Plzeňsku počet vlaků. Ujedou o pět procent méně kilometrů

21. listopad 2014

Vlaky na Plzeňsku ujedou příští rok o zhruba 250 tisíc kilometrů méně než letos. Plzeňský kraj jako jediný v republice sníží počet objednaných vlaků skoro o pět procent.

Podle ředitele krajského centra Českých drah v Plzni Vladimíra Kostelného dráhy zruší nejméně využívané spoje. „K největší redukci došlo na trati 182, kde v úseku Horšovský Týn - Staňkov jezdí vlaky pouze v sobotu a v neděli a na trati z Boru do Svojšína, kde jezdí vlaky od čtvrtka do neděle. Ve všech případech se jedná o málo využívané spoje," říká Kostelný.

Kvůli malému využití nepojedou vlaky ze Špičáku do Plattlingu, alternativou budou vlaky z Plzně na Železnou Rudu. V úseku Domažlice - Furth im Wald nepojedou dva páry vlaků. Měla by to být poslední redukce na dlouhou dobu. Další dva až tři roky by ke snižování docházet nemělo.

„Je nutné vzpomenout, že od dob, kdy Plzeňský kraj objednává železniční dopravu, tak ve všech letech vždycky přidával. A byly roky, kdy byl jediným krajem, který přidával. Bohužel nárůsty vlakových kilometrů nebyly pokryty zvýšeným počtem cestujících," dodává Vladimír Kostelný.

Nejvýznamnější změny v novém jízdním řádu

Nejvýznamnější změny v novém jízdním řádu se týkají trati z Plzně do Mariánských Lázní a z Plzně do Bezdružic. Do Mariánských Lázní budou jezdit spěšné vlaky a do Bezdružic přímé spoje.

„Bude se jednat o přímý spoj, který bude v některých případech zajištěn novou motorovou jednotkou Regionova a pro cestující tím pádem odpadne přestup v Pňovanech. V rámci této změny je třeba vzpomenout, že se změní přestupní stanice a nebudou to Pňovany, ale Pňovany - zastávka pro směr z Bezdružic na Stříbro a zpět," doplňuje Vladimír Kostelný.

Starosta Bezdružic Jan Soulek doufá, že díky tomu přibyde cestujících a zvýší se turistický ruch.

Největší stavební akce na kolejích

Největší stavební akcí na kolejích bude příští rok přestavba železničního uzlu Plzeň. Jak připomíná Vladimír Kostelný, také rekonstrukce tranzitního koridoru mezi Rokycany a Plzní.

„V současné době je nahrazena regionální doprava autobusy, protože je omezena kapacita dráhy a není možné všechny vlaky v hodinovém taktu vyjezdit na tom sdruženém místě. Do příštího roku je plánován jízdní řád zase jednokolejný, protože stavba bude pokračovat, a to omezení dopravní je největší mezi Rokycany a Ejpovicemi," vysvětluje Kostelný.

Čtěte také

Stavba tunelu by se železniční dopravy vůbec dotknout neměla, zato přestavba hlavního nádraží v Plzni ano. Lidé musejí například počítat s přečíslováním nástupišť.

S novým jízdním řádem se také zvýší o jedno procento jízdné. U kratších vzdáleností se to ale na jízdenkách prakticky neprojeví.

Nový jízdní řád bude platit od neděle 14. prosince.

autor: kos
Spustit audio