Přátelé na sociálních sítích jsou defacto editory zpráv, říká odborník na nová média

„Ruská propaganda využívá lež a mlží, zatímco na západní straně je spíše postavena na tom, že některé informace se potlačí, jsou vynechány v hlavním zpravodajství,“ srovnává odborník na nová média Josef Šlerka, který se stal Osobností roku v anketě Křišťálová lupa. Jak hodně je ruská propaganda na sociálních sítích úspěšná? A jsou klasická média v krizi?

„Dnešní generace je zvyklá jinak vnímat informace, jejich kamarádi na sociálních sítích jsou defacto editory zpráv. Důležitější jsou breaking news,“ míní. A jak na to mohou reagovat klasická média, jako jsou rozhlas a televize?

„Možná by měla přemýšlet, jak do nové formy nasadit starý obsah. S novou formou přichází i hledání nového obsahu,“ nastiňuje s tím, že například televize napříč světem trochu tápou a nevědí, jak reagovat. „Některé noviny a zpravodajství jdou do hlubšího kontextu, oslovují specifickou skupinu,“ dodává.

Čtěte také

Důvěra v informační tok začíná být v současné době novým platidlem. „Není možné ověřit, zda informace je pravdivá, ale zda zdroj, ze kterého přichází, je důvěryhodný,“ potýká. A jak dokážou využívat sociální sítě čeští politici? „Naštěstí mizerně,“ říká.

Jak se prosadit na internetu? A dá se přes facebook dělat velký byznys? Poslechněte si záznam Dvaceti minut Radiožurnálu.

Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte v našem iRadiu nebo kliknutím na odkaz přímo v tomto článku.

autoři: heš , prh
Spustit audio