Unikátni mapa: Podívejte se, kde dostávaji řidiči v Praze nejvíc pokut za rychlost

Lipská, Jižní spojka, Dobříšská nebo Střešovická. To jsou ulice, kde řidiči v Praze nejčastěji dostanou pokutu za rychlost. Většinou jde o menší překročení limitu a zachytí je stacionární kamery.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Měření rychlosti radarem (ilustrační foto)

Měření rychlosti radarem (ilustrační foto) | Foto: Tomáš Adamec

Celkově pražští strážníci evidují od loňského června do letošního května 241 225 případů nedodržení maximální povolené rychlosti, z toho přes 80 procent představují překročení do 20 km/h. Naopak o více než 40 km/h na limitem se řítily Prahou přibližně dva tisíce řidičů.

Drtivou většinu měření, okolo 99 procent, provedou úsekové radary. V Praze jde hlavně o výpadovku na Slaný, Jižní spojku a úsek mezi Zlíchovským tunelem a Mrázovkou. Na těchto třech místech radary zachytily dvě třetiny všech neukázněných řidičů. Pro zajímavost, jde o přibližně tři stovky pokut denně.

Na mapě níže jsou dobře vidět dvě kategorie bodů - některé mají tisíce změřených přestupků, to jsou automatické kamery které měřící každý den. Ostatní body s desítkami pokut jsou obvykle ruční měření prováděná samotnými strážníky. Je zajímavé, že na rozdíl od Brna se v Praze měří výhradně v pracovní dobu - od pondělí do pátku, od osmi do šesti.

Nicméně i některá úseková měření mají svébytný denní rytmus. Například kamery na Spořilovské pokutují tamní padesátku s doplňkovou tabulkou "Omezení hluku" pouze od osmé večerní do šesté ráno(sparkline). Naopak měření totožného omezení hluku na Strakonické má dle našich dat problémy se zaznamenáním SPZ ve tmě - v létě kamery zabírají přestupky od pěti ráno do devíti večer, zato v zimních měsících fungují pouze od osmi do čtyř(sparkline).

Většina radarů ale funguje neustále a počet přestupků závisí hlavně na hustotě dopravy. Paradoxně však v době dopravní špičky překročení rychlosti často ubývá, protože se doprava zahustí natolik, že spěchat lze jen s velkými obtížemi. Tento trend je dobře vidět například na měření ve Strahovském tunelu(sparkline).

Teoreticky by na pokutách za rychlost mělo město vybrat alespoň 400 milionů ročně, nicméně vzhledem k množství agendy je nepravděpodobné, že se vše podaří vyřídit před promlčením.

Úseky s největším počtem překročení rychlosti můžete prozkoumat v následující mapě.

Marcel Šulek, Jan Cibulka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme