Pojišťovny se připravují na zvýšený počet pojistných událostí. Plnění by mělo být rychlé

Kalamita, která zasáhla Českou republiku, bude mít i ekonomické dopady. Kvůli výpadkům v dopravě se řada lidí nedostala do práce. Problémy mohou nastat i v rozvozu zboží. Kromě toho jsou stovky domácností bez elektřiny, protože pod tíhou ledovky popadaly stromy a přetrhaly vedení vysokého napětí. Hrozí i větší počet dopravních nehod. Na to se připravují pojišťovny.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Úraz (ilustrační foto)

Úraz (ilustrační foto) | Foto: F. Tichý

„Je pravděpodobné, že bude více pojistných událostí. Jde o více automobilových havárií či pádů na chodníku. V tomto počasí bývají automobilové nehody jiné než v létě. To, co dnes vidíme za okny, se v pojišťovnictví odráží spíše v ‘plechařině‘, drobných ťukancích, ale zase je jich mnohem více,“ říká tiskový mluvčí pojišťovny Allianz Václav Bálek.

Kalamita přišla po relativně klidném podzimu, kdy nebyly povodně ani vichřice, takže podle něj by mohly pojišťovny vyřizovat nároky klientů rychle.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na důsledky kalamity se připravují i pojišťovny, hostem ČRo byl tiskový mluvčí pojišťovny Allianz Václav Bálek.

„Jsem o tom přesvědčený. Nejsme teď v epicentru žádných živelních pohrom, takže kapacita mobilních techniků není zcela vyčerpána. Z toho vyplývá, že pojistné události ze včerejška i dneška by měly opravdu být vyřízené rychle,“ přiznává.

Řada lidí ale například neví, jak má postupovat, když třeba přijdou k úrazu na náledí na chodníku. Podle Bálka záleží na tom, z jakého titulu bude pojistnou událost nárokovat.

„Jednak může z vlastního úrazového pojištění, kde stačí pojišťovně předložit doklady od ošetřujícího lékaře už v průběhu léčení. Potom jsou to pojistné události z odpovědnostního pojištění správců komunikace a chodníků, kde je potřeba mít informace, že se v konkrétní dobu a na konkrétním místě stala ta věc.“

„Tam je potřeba mít například svědecké výpovědi, fotografii stavu chodníku, případný záznam o přivolání záchranky. Poškozený se potom musí obrátit na správce komunikace, který kontaktuje svoji pojišťovnu a ta pojistnou událost řeší přímo s poškozeným,“ upřesňuje postup Bálek.

Jitka Hanžlová, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme