Ministerstvo dopravy dává Eurovii poslední šanci na opravu mostů na D1 v Ostravě

Pokud stavební společnost Eurovia nezačne v určené době řešit problémy s mosty v Ostravě, kterým hrozí zřícení, stáhne stát její bankovní garance. Následně vypíše nové výběrové řízení na opravu mostů. V České televizi to řekl ministr dopravy Dan Ťok s tím, že by byl rád, aby stavební práce začaly nejpozději v dubnu. Mosty jsou sjezdy z dálnice D1 v Ostravě-Přívozu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Měření nosnosti dálničního mostu

Měření nosnosti dálničního mostu | Foto: Martin Knitl

„Jestliže do 14 dnů neuvidíme krok nebo nám Eurovia řekne, že závazek neuznává, na což má právo, tak my využijeme našeho práva. Stáhneme bankovní garance, které bohužel nejsou moc vysoké – zůstalo tak zhruba 350 tisíc. Garance se v průběhu dokončování snižovala, přestože ve smlouvě snižování sjednáno nebylo," řekl ministr Ťok.

Ministr by pak následně vypsal výběrové řízení na opravu mostů a náklady by vymáhal na Eurovii v arbitráži.

Eurovia tvrdí, že s ministerstvem o problému jedná. „Již dříve jsme na ministerstvo dopravy dodali návrh smlouvy s podmínkami, za kterých můžeme opravu mostů v Ostravě realizovat. Pokud nový pan ministr bude ochoten s námi o tomto návrhu jednat, jsme na to připraveni. Zatím bohužel známe jeho postoj jen z médií,“ uvedla mluvčí stavební firmy Iveta Štočková.

Jedna z prasklin na dálničním mostě | Foto: Martin Knitl

Dva mosty, které byly uvedeny do provozu před šesti lety, mají problémy s posunem nosníků, sesedáním materiálu a objevují se na nich praskliny. Kvůli tomu na ně ředitelství silnic zakázalo začátkem září vjezd kamionům a omezilo povolenou rychlost pro osobní auta.

Na závažnosti problémů s mosty a důvody jejich vzniku se stát s jejich zhotovitelem, stavební společností Eurovia, dosud neshodl.

Podle Eurovie je důvodem současného nerovnoměrného pohybu mostních opěr a praskání konstrukce navezení nevhodného materiálu do okolních násypů. Konkrétní materiál, takzvaný studený odval, požadovalo ŘSD, uvedla už dříve firma.

Ťok dnes v televizi uvedl třeba také, že se letos začne stavět 60 kilometrů dálnic a rychlostních silnic, a zmínil se i o mýtném. Jestli se do konce příštího roku nenajde nový provozovatel mýtného systému, vrátí se prý ministerstvo dopravy k dálničním známkám pro kamiony.

Problematické mosty na dálnici D1 v Ostravě-Přívozu | Foto: Český rozhlas

ČTK, David Černý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme