Vídeň a Bratislavu spojí nejkratší mezinárodní letecká linka, cesta má trvat 20 minut

Nejkratší mezinárodní linku na světě se chystá otevřít nízkonákladová letecká společnost Niki, kterou založil bývalý pilot formule 1 Niki Lauda a následně ji prodal firmě Air Berlin. Od dubna spojí aerolinky Bratislavu a Vídeň. Během 20minutového letu se přitom cestující ani nestihnou odpoutat a návštěva toalety bude jen na vlastní nebezpečí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

letiště M. R. Štěfánika Bratislava

letiště M. R. Štěfánika Bratislava | Foto: Letisko Bratislava

Ačkoli z hlediska časové úspory bude zřejmě rychlejší mezi oběma metropolemi cestovat vlakem, autobusem nebo lodí, společnost Niki jeho smysl obhajuje snadnějším přístupem k navazujícím letům.

Firma tvrdí, že krátká linka bude zajímavá například pro 150 tisíc slovenských cestujících, kteří ročně projdou vídeňským letištěm Schwechat.

Přehrát

00:00 / 00:00

O plánu nízkonákladové letecké společnosti Niki otevřít linku mezi Vídní a Bratislavou mluvil analytik společnosti Cyrrus Tomáš Menčík

Kromě snadného přestupu na navazující lety si Niki od nového spojení slibuje také to, že vzhledem k pohodlné cestě bude vhodné například při návštěvě večerních divadelních představení u sousedů.

Rakouská veřejnoprávní média ovšem informují, že důvodem je zřejmě snaha vedení společnosti přesunout se z vídeňského na bratislavské letiště, hlavně kvůli vysokým poplatkům.

„Nízkonákladová společnost je společnost, která tlačí náklady dolů. Pokud může najít alternativu v nižších poplatcích a pokud by to mělo být letiště, které je o pár málo desítek kilometrů dál, tak si myslím, že po tom půjdou, protože to dělá jejich byznys byznysem,“ míní analytik společnosti Cyrrus Tomáš Menčík.

Letiště ve Vídni a v Bratislavě jsou od sebe vzdálená 50 kilometrů, jde tak o dvě nejbližší hlavní města v EU. Cesta autem, autobusem nebo vlakem trvá zhruba hodinu; lodí je asi o 15 minut delší. Let by měl trvat 20 minut, podobnou dobu však trvá ještě cesta z centra města na letiště a počítat je třeba i s odbavením a bezpečnostní kontrolou.

„Lowcostové aerolinky jsou velmi flexibilní. Jsou schopny otevírat a zavírat jednotlivé linky výrazně rychleji než standardní aerolinky. Mají jinou strukturu nákladů, proto můžou držet levnější ceny letenek a získávají podíl na trhu. Aktuálně se jim daří daleko lépe než velkým zaběhlým leteckým společnostem,“ vysvětluje analytik.

Kromě linky do Vídně bude nízkonákladová společnost od letního letového řádu z Bratislavy odbavovat spoje také do Bruselu a do španělského ostrovního města Palma de Mallorca, z Vídně pak lety do Kodaně, Frankfurtu nad Mohanem a Moskvy.

ČTK, Veronika Sedláčková, mka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme