Lyže do vlaku a pak - šup na brambory. Tak Ondřej Bank trénuje sjezd ve Wengenu

I vrcholoví sportovci musejí občas ráno spěchat na dopravní prostředek, aby se včas dostali do práce. Třeba lyžař Ondřej Bank, který se připravuje na nedělní slavný sjezd Světového poháru ve švýcarském Wengenu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ondřej Bank před měřeným tréninkem ve Wengenu

Ondřej Bank před měřeným tréninkem ve Wengenu | Foto: Jan Kaliba | Zdroj: Český rozhlas

S nejlepším českým sjezdařem jsme byli při tréninku přímo na závodní trati, ale cesta začala na vlakovém nádraží.

Velitelský čas 8.54 a Ondřej Bank musí být na wengenském nádraží, protože vlak nečeká a další jede za půl hodiny. Je to jako za starých časů, když chodil do školy.

„Jo, jo, takhle jsem cestoval na gympl do Šumperku,“ usmívá se český sjezdař.

Na nádraží nedrží většina lidí kufr, ale lyže. Do přijíždějícího vlaku je připravený nastoupit švýcarský tým a také ten miniaturní český s Ondřejem Bankem.

Zubačkou na trénink tady musejí všichni bez výjimky. Vypadá to, jako kdyby v Barceloně Messi, Neymar a další fotbalisté nasedli ráno na tramvaj a jeli do práce.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ondřej Bank se připravuje ve Wengenu na nejdelší sjezd sezóny a na tréninky s ním vlakem cestoval i reportér Radiožurnálu Jan Kaliba

„Tak trochu jo, ale na závod už vozí Švýcary helikoptérou, mají prachy. Nám trvá cesta na start hodinu, jim pět minut,“ vysvětluje Ondřej Bank.

Ve stanici Allmend přistupuje trenér Tomáš Bank a nenese úplně dobré zprávy z trati.

„Urolbovali to a jsou tam brambory, to je brutální. Tvrdí, že to v pohodě za ty tři hodiny zvládnou, že to uklidí, ale to už tam nebude žádný sníh. Už teď jsou tam šutry,“ zlobí se bratr Ondřeje Banka.

„Brambory, to je to nejhorší, co může na sjezdovce být. Rozbitý led, který nedrží pod nohama, jak kdyby člověk lyžoval ve vysypaných tenisácích,“ dodává na vysvětlenou Ondřej Bank.

Vystupujeme ve výšce 2000 metrů nad mořem a do oficiální tréninkové jízdy zbývají zhruba čtyři hodiny.

„Teď budeme mít prohlídku, většinou dáme tak tři čtyři jízdy. Pak se rozhodneme, jestli se vrátíme na hotel a budeme tuhle cestu absolvovat ještě jednou, nebo tady dvě tři hodinky někde přečkat a co nejméně ztuhnout,“ prozrazuje další program český sjezdař.

Ondřej Bank před měřeným tréninkem ve Wengenu | Foto: Jan Kaliba

Prohlídka tratě znamená takové rozvážné loudání se z kopce dolů a ukazuje se, že slavný Lauberhorn není žádný zabiják jako třeba Kitzbühl.

Ale samozřejmě se netrefuji ve 140 km/h do úzké pětimetrové uličky po prudké zatáčce nebo do tunelu pod vlakovou tratí. Sjíždíme do cíle, kde skončí Ondřeji Bankovi měřený trénink.

„Nakonec to docela šlo, protože je takové teplo, že i ty ‚brambory‘ roztály. Jsem docela spokojený,“ říká Ondřej Bank. I ve druhém měřeném tréninku na nejdelší sjezd sezony byl dvanáctý.

Jan Kaliba, Vojtěch Bureš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme