O Slovensko není zájem. Turisté jedou raději do Rumunska nebo Bulharska

Navzdory krásným horám a blízkosti Vídně nepatří země pod Tatrami mezi destinace, které by lákaly turisty z ciziny. Pokles návštěvníků je tu největší v rámci celé Evropské unie. Atraktivnější jsou země jako Bulharsko nebo Rumunsko. Slovenští hoteliéři bojují o přežití a vytýkají vládě špatnou propagaci.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Bratislava shora, hlavní město Slovenska

Bratislava shora, hlavní město Slovenska | Foto: Vojtěch Berger

„Pokud všichni okolo nás rostou a my klesáme, tak to není dobře. Je to jednoduše selhání, jinak se to ani nedá nazvat,“ tvrdí Marek Harbulák ze Svazu hotelů.

Může za situaci špatná propagace země, chování Slováků ve službách nebo stát? Asi všechno dohromady, myslí si studenti cestovního ruchu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Slovensko neláká turisty ze zahraničí. Hoteliéři si stěžují. O situaci informuje redaktor Českého rozhlasu Petr Vavrouška

„Marketing máme špatný. Neumíme nabídnout světu to, co máme. To je asi největší problém“ myslí si jedna ze studentek. Podobnou zkušenost má i její kolegyně.

„Kolikrát Slováci ani já sama jsem nevěděla, když mě přijeli navštívit kamarádi z ciziny, co jim ukázat.“ Slováci by podle ní měli lépe poznat Slovensko a potom bychom dokázali přilákat turisty ze zahraničí.

„Obraz Slovenska ve světě je pozitivní. Vědí o vás ale jen vaši sousedi. Neumíte se prodat,“ řekl nedávno při návštěvě Bratislavy generální tajemník Světové organizace cestovního ruchu Taleb Rifai.

Na Slovensko míří hlavně Češi a Poláci

Slováci podle Rifaie zatím nedokázali plně využít výhody, které jim nabízí strategická poloha v blízkosti Vídně nebo Budapešti. Již několik desetiletí v turismu improvizují na místo toho, aby si zvolili kvalitní systém propagace v zahraničí. Právě proto na Slovensko jezdí hlavně Češi nebo Poláci.

Hoteliéři na Slovensku si ale stěžují, že turistů ubývá a tržby jsou na hranici přežití. Viní z toho stát, který nedokáže Slovensko ve světě prodat. Mluvčí Slovenské agentury pro cestovní ruch Martin Šebesta se brání. Vliv na úbytek turistů podle něho mají i jiné faktory než slabá reklama.

„Kurz Eura byl silný vůči měnám jiných států po celý rok 2014. Potom nesmíme zapomenout ani na politické faktory. Dominuje Rusko–Ukrajinský konflikt.“ Kvůli bojům prý přijelo na Slovensko méně Rusů i Ukrajinců.

Petr Vavrouška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme