Praha chce v připravovaných stavebních předpisech ještě přísnější regulaci reklamy

Praha chce zanést do novely stavebních předpisů ještě přísnější regulaci reklamy, než je v současné verzi dokumentu. Jak přesně by měla pravidla vypadat, bude jasné za půl roku. Nejdřív chce ale Praha zjistit, kolik reklamních ploch a billboardů se na jejím území nachází. Takový dokument zatím chyběl. Na jeho základě město odstraní také nelegální reklamu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Praha, Národní třída, stejné místo v dnešní podobě

Praha, Národní třída, stejné místo v dnešní podobě | Foto: Wikimedia Commons

„Regulace nebude mírnější než v pražských stavebních předpisech, které připravoval tým pod vedením Pavla Hniličky. Hledáme způsoby, jak regulaci zpřísnit,“ vysvětluje náměstek primátorky Matěj Stropnický z Trojkoalice.

Podle architekta z Institutu plánování a rozvoje Vladimíra Fialky se konkrétní novela stavebních předpisů připravuje: „Pracovní skupina připravuje podklady. Jaké bude znění, bude známo až za půl roku.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Praha hledá způsoby, jak regulaci reklamy zpřísnit. O tématu více s redaktorem Janem Charvátem

V první verzi stavebních předpisů, které jsou v současné době pozastavené, nesměla být v ulicích Prahy reklama větší než šest metrů čtverečních. Podle bývalého primátora Tomáše Hudečka se tehdy na omezení shodla většina městských částí:

„Během projednávání byly osloveny městské části s tím, jak se dívají na jednotlivá opatření. Tenkrát se městské části - 19 z 22 - jednoznačně vyjádřily, že už nechtějí dále prodlužovat stavební povolení reklamním stavbám, které už toto stavební povolení mají. Jinými slovy: Billboardy, které stojí na velkých konstrukcích, mají vždy stavební povolení dočasné.“

V hlavním městě teď ale platí obecná stavební vyhláška, která žádným způsobem reklamu nereguluje.

„V současnosti původní znění neplatí, takže platí celostátní vyhláška. Když se na billboardy podíváme z pohledu veřejného prostoru, tak dnešním trendem je billboardů se zbavovat. Z mého pohledu bych jich mělo být méně,“ myslí si Fialka.

Regulace bez rozdílu lokalit

Marek Pavlas ze společnosti BigBoard s větší regulací reklamy nesouhlasí: „To, co je nazýváno regulací, je pro nás likvidační. Regulace nebere v úvahu rozdílný charakter lokalit po Praze. Celou Prahu plošně hází do jednoho pytle. Reklamy je dost. Nikdo nepotřebuje stavět žádné nové nosiče v centru.“

„Nicméně jsou oblasti, jako průmyslové periferie, obchodní centra, cesta k letišti, okruh kolem Prahy, kde venkovní reklama být může. Všude v těchto místech na světě reklama je. Netušíme, proč Praha plošně říká, že ani na těchto místech být nesmí.“

Město ale trápí i nelegální reklama. Aby ji mohlo omezit, tak ji musí nejdřív zmapovat. A skupina magistrátních úředníků už to podle Matěje Stropnického několik měsíců dělá:

„Obchází ulice a fyzicky dělá dokumentaci všech stojících billboardů ve městě. Ty potom budeme prověřovat z hlediska toho, jestli stavební povolení mají.“

Kolik legální i nelegální reklamy je ve městě, by mělo být sečtené do konce roku. Praha zatím žádný takový seznam nemá.

Jan Charvát Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme