Italská firma se odvolala proti vyřazení z dalšího tendru na modernizaci D1

Italská stavební společnost Serenissima Costruzioni podala námitku proti vyřazení ze soutěže na modernizaci dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Firma už dříve protestovala proti výsledku tendru na modernizaci D1 mezi Hvězdonicemi a Ostředkem.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Modernizace D1, frézování vozovky

Modernizace D1, frézování vozovky | Foto: Petr Jansa

Jako vítěze vybralo Ředitelství silnic a dálnic v obou případech jiné společnosti s vyššími nabídkami.

V případě úseku Ostrovačice - Kývalka to byla stavební společnost Skanska a u druhého tendru sdružení společností Swietelski a Hochtief vedené Metrostavem.

Kvůli námitkám nemůže ŘSD s vítězi tendrů podepsat smlouvu, a zahájení modernizace D1 na dalších dvou úsecích se tak oddaluje.

„Z obou tendrů Ředitelství silnic a dálnic Italy vyřadilo pro nedoložení velmi důležité přílohy povinných podkladů. ŘSD má na odpověď na námitky společnosti Serenissima Costruzioni deset dní. Pokud vyřazený uchazeč o zakázku s naším vyjádřením nebude spokojen, může podat podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Podle zástupců italské společnosti ale pravidla soutěže umožňovala dodání této přílohy dodatečně a už dříve avizovali, že využijí proti svému vyřazení všech opravných prostředků.

Úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem je jedním ze tří, které chce ŘSD v letošním roce začít stavět. Hodnotu projektu na modernizaci zhruba pětikilometrového úseku odhadovalo ředitelství při zadání stavební zakázky na necelých 580 milionů korun.

V plánu je také modernizace dálničních úseků Měřín - Velké Meziříčí a Ostrovačice - Kývalka. Pokračovat budou i zpožděné stavby na úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.

Modernizace D1 v roce 2015 | Foto: Český rozhlas

ČTK, Eva Kézrová, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme