Italská firma se odvolala proti vyřazení z dalšího tendru na modernizaci D1
Italská stavební společnost Serenissima Costruzioni podala námitku proti vyřazení ze soutěže na modernizaci dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Firma už dříve protestovala proti výsledku tendru na modernizaci D1 mezi Hvězdonicemi a Ostředkem.
Jako vítěze vybralo Ředitelství silnic a dálnic v obou případech jiné společnosti s vyššími nabídkami.
V případě úseku Ostrovačice - Kývalka to byla stavební společnost Skanska a u druhého tendru sdružení společností Swietelski a Hochtief vedené Metrostavem.
Kvůli námitkám nemůže ŘSD s vítězi tendrů podepsat smlouvu, a zahájení modernizace D1 na dalších dvou úsecích se tak oddaluje.
„Z obou tendrů Ředitelství silnic a dálnic Italy vyřadilo pro nedoložení velmi důležité přílohy povinných podkladů. ŘSD má na odpověď na námitky společnosti Serenissima Costruzioni deset dní. Pokud vyřazený uchazeč o zakázku s naším vyjádřením nebude spokojen, může podat podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Podle zástupců italské společnosti ale pravidla soutěže umožňovala dodání této přílohy dodatečně a už dříve avizovali, že využijí proti svému vyřazení všech opravných prostředků.
Úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem je jedním ze tří, které chce ŘSD v letošním roce začít stavět. Hodnotu projektu na modernizaci zhruba pětikilometrového úseku odhadovalo ředitelství při zadání stavební zakázky na necelých 580 milionů korun.
V plánu je také modernizace dálničních úseků Měřín - Velké Meziříčí a Ostrovačice - Kývalka. Pokračovat budou i zpožděné stavby na úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.