Ministr Ťok chce prosadit noční práce pro urychlení oprav rozbitých silnic

Zhruba za 14 dní, začátkem dubna, se na mnoha našich cestách objeví dělníci a začnou opravovat rozbité silnice. Řidiče tak čekají nepříjemné uzavírky a kolony. Letos by ale nemusely být tak dlouhé. Ministr dopravy Dan Ťok za hnutí ANO chce prosadit noční práce, které opravy urychlí.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D1 mezi Chodovem a Průhonicemi

Dálnice D1 mezi Chodovem a Průhonicemi | Foto: Petr Jansa

Ministr dopravy Dan Ťok dnes s dvoudenním předstihem hodnotil svých prvních 100 dní v úřadu a jeho hlavním cílem do budoucna je urychlení přípravy nových staveb, ale zároveň také zkrácení oprav. A to i díky nočním pracím.

„Zejména opravy frekventovaných silnic musíme dělat v čase, kdy je na ní nejmenší zatížení. Rád bych, aby se většina oprav dělala v noci nebo třeba o víkendech. Tehdy, kdy řidiči nejezdí,“ zdůraznil ministr.

Stavbaři ale častokrát oponovali, že noční práce jsou nebezpečné pro pracovníky i řidiče. Problémy jsou i s hlukem.

Ministr Ťok: Máme dost peněz na silnice, ale málo připravených projektů

Číst článek

Navíc by noční práce mohly prodražit opravy silnic zhruba o 10 až 30 procent, záleží na náročnosti. Avšak na druhé straně, čas řidičů strávený v koloně také něco stojí.

Nutná povolení mají získat úředníci

V obydlených oblastech sice nebude jednoduché získat povolení, ale podle Dana Ťoka je prací úředníků, aby dobře vysvětlili výhody a nevýhody noční práce.

Za své hlavní úspěchy během necelých 100 dní ve funkci Daniel Ťok označil zejména personální stabilizaci ředitelství silnic a dálnic, vypsání veřejné soutěže na provozovatele rychlíkového spojení mezi Plzní a Mostem a přípravu zakázek na dodávky registračních značek a provozovatele centrálního registru vozidel.
Pramen: ČTK

A z hlediska stavebníků je třeba připomenout, že Dan Ťok ještě na podzim vedl jednu z největších stavebních firem, takže velmi dobře ví, co se dá dělat.

„Možnosti neoslnivého osvícení nebo zabezpečení stavby na to, aby se mohlo pracovat v noci, existují. Zkušenosti v zahraničí jsou a netuším, proč by to nemělo fungovat dále,“ uvedl ministr.

V dubnu se rozjedou opravy Pražského okruhu i třeba dálnice D1 u Průhonic a Vyškova. Tam ale dělníky po setmění zřejmě ještě nespatříme.

Tyto opravy jsou totiž už vysoutěžené, a to bez podmínky nočních prací.

Ale podle našich informací se Ředitelství silnic a dálnic snaží s příslušnými firmami dohodnout na urychlení alespoň v některých případech.

Nově chystané tendry na opravy by však podle Ťoka už noční práce měly zahrnovat.

Kapsch by mohl mýto provozovat i po roce 2016

Podle Dana Ťoka se ani ministerské komisi zatím nepodařilo vyřešit tendr na nového provozovatele mýta, a proto stát uvažuje, že si tzv. koupí čas a po roce 2016 prodlouží stávající smlouvu s Kapschem.

„Je to dejme tomu od nuly do roku nebo do roku a půl. Ale na tom se teď tady pracuje, děláme analýzu,“ řekl ministr.

Eva Kézrová, mkp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme