Image Ruska už nebude zlepšovat americká PR agentura. Končí kvůli napětí

Americká PR agentura, která zlepšovala image samotné Ruské federaci nebo třeba plynárenské společnosti Gazprom, ukončila s Moskvou devítiletou spolupráci. Důvodem je neustálé napětí mezi Kremlem a Washingtonem. Společnost Ketchum za práci pro Rusko dlouho čelila kritice. Reklama Kremlu a Gazpromu ji vynesla dohromady asi 40 milionů dolarů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ruský Gazprom tvrdí, že si Ukrajina předplatila plyn pouze do úterý

Ruský Gazprom tvrdí, že si Ukrajina předplatila plyn pouze do úterý | Zdroj: Reuters

Práce americké firmy v Rusku začala propagací summitu G8 v Petrohradě v roce 2006. Následovaly další mezinárodní akce a summity. Poslední a jednou z největších zakázek byly olympijské hry v Soči.

Sama americká společnost svou práci popisovala jako snahu o rozvíjení ruské ekonomiky, získání nových zahraničních investorů a zmírnění vztahů mezi ruskou stranou a západními médii. Snažila se také prosazovat ve světových novinách články nakloněné ruské politice.

Zaměstnávala třeba bývalé úředníky Evropské unie nebo západní novináře. Tiskového poradce Ketchumu dělal také Angus Roxburgh - bývalý válečný reportér BBC a redaktor týdeníku The Economist.

Ketchum stojí například za tím, že před dvěma lety americký deník New York Times otiskl komentář prezidenta Vladimira Putina týkající se snahy Washingtonu zasáhnout do syrské občanské války.

V textu tvrdil, že Spojené státy mají potřebu podílet se na většině mezinárodních konfliktů a že je to jejich dlouhodobý zájem. Putinův komentář se stal jedním z nejvíce navštěvovaných článku na internetových stránkách deníku New York Times.

Pavlína Nečásková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme