Krnáčová a Sobotka otevřeli nový úsek pražského metra. Stavba trvala pět let

Prodlouženou trasou metra do Motola už se svezly stovky cestujících. Provoz dopoledne slavnostně zahájili premiér Bohuslav Sobotka z ČSSD s pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou z hnutí ANO a vedením dopravního podniku v nové stanici Nádraží Veleslavín. Běžní cestující začali nové stanice využívat v 15 hodin.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pražská primátorka Adriana Krnáčová a premiér Bohuslav Sobotka slavnostně uvedli do provozu nový úsek trasy A pražského metra

Pražská primátorka Adriana Krnáčová a premiér Bohuslav Sobotka slavnostně uvedli do provozu nový úsek trasy A pražského metra | Zdroj: ČTK

‚Ukončete nástup k slavnostnímu zahájení‘ - to byla první slova, která dnes zazněla v nové stanici Nádraží Veleslavín. Pronesla je redaktorka Českého rozhlasu Světlana Lavičková, která je hlasem trasy A.

Oslav se ve stanici účastnili premiér Bohuslav Sobotka z ČSSD, pražská primátorka Adriana Krnáčová z hnutí ANO, generální ředitel Dopravního podniku Praha Jaroslav Ďuriš, starosta Prahy 6 Ondřej Kolář z TOP 09 a další hosté.

Slavnostní otevření nových stanic metra. Zleva premiér Bohuslav Sobotka, pražská primátorka Adriana Krnáčová, generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš, náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek | Foto: ČTK

Premiér Sobotka zdůraznil pozitivní přínos prodloužení metra především pro obsluhu nemocnice v Motole a lepší spojení s letištěm. Praze přislíbil pomoc státu při rozvíjení metra i v budoucnu:

„Tam, kde se stýkají naše kompetence z hlediska přípravy těchto staveb, jsme připraveni pomoci tak, aby zejména Praha mohla na tyto dopravní stavby využít prostředky z EU. A pokud nebude z nějakého důvodu možné peníze z EU použít, pak si myslím, že by na další výstavbu zejména pražského metra měl také přispět v příštích letech státní rozpočet.“

Zleva pražská primátorka Adriana Krnáčová, generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš a premiér Bohuslav Sobotka se svezli novými stanicemi | Foto: ČTK

Na jeho slova reagovala primátorka Adriana Krnáčová, která přislíbila, že této nabídky brzy využije. „Například metro D nebo železniční spojení z Prahy na letiště. Děkuji za tento slib a věřte mi, že se na vás velice brzy obrátíme. Ať metro slouží,“ popřála.

Jako jediná také přiznala, že metro do Motola má a mělo i své odpůrce a že jde od začátku o kontroverzní projekt. Nicméně vyzvala, aby se Pražané radovali z toho, co se povedlo.

Metro se rozšíří o čtyři stanice. Linka A nově pojede z Dejvic až do Motola

Číst článek

Poměrně nečekaná slova zazněla od radního pro dopravu Petra Dolínka, který poděkoval svým předchůdcům ve vedení města v čele s primátorem Pavlem Bémem. A sice za odvahu, kterou při rozhodování o prodloužení pražského metra projevili.

Nová stanice metra Petřiny | Foto: ČTK

Po proslovech zazpíval sbor dopravních podniků, pokřtila se speciální publikace o novém úseku metra a nakonec se přestřihla páska. Poté se všichni společně přesunuli na nástupiště a ve speciálně vypravených soupravách si odjeli prohlédnout celý nový úsek. Veřejnosti nové stanice slouží od 15 hodin.

Prodlouženou trasou metra A, kterou dopoledne otevřel premiér Bohuslav Sobotka, už se projeli první cestující | Foto: ČTK

Metro - výstavba | Foto: ČTK

Za nové stanice, jejichž výstavba trvala zhruba pět let, zaplatí Praha kolem 20 miliard korun. Lidé se musí připravit na změny jízdních řádů, které se od úterního rána dotknou autobusů i tramvají.

Interaktivní mapa: Kolik lidí bydlí u nových stanic metra? A přibývá jich?

Číst článek

V novém úseku metra vznikly čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Až na konečnou bude jezdit jen každá druhá souprava. Ostatní budou ve špičce končit na Petřinách a mimo špičku na Dejvické. Všechny nové stanice jsou bezbariérové.

Pražské metro se třemi linkami ročně přepraví stovky milionů cestujících. Denně se jím sveze v průměru 1,6 milionu lidí.

Pro mnohé autobusové linky, včetně linky číslo 119 na pražské letiště, bude konečnou zastávkou Veleslavín. V této stanici není z úrovně pod terénem eskalátor, ale jen schody.

Cestující s kufry tak musí absolvovat z nástupiště delší cestu výtahem, nebo z vestibulu nad nástupištěm vystoupat pěšky po schodech. Se zavazadly jim proto budou pomáhat portýři placení letištěm. Praha chce situaci vyřešit a zvažuje dostavbu eskalátoru, nebo dopravník na zavazadla.

Stanice Bořislavka | Foto: ČTK

Jan Herget, Veronika Neprašová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme