Na Tržnici Zahrady Čech míří tisíce lidí. Dopravu komplikuje uzavírka

Výstava Tržnice Zahrady Čech v Litoměřicích začala. Na jeden z největších zahrádkářských veletrhů se sjelo více než tři stovky vystavovatelů a pěstitelů. A do města proto přijíždí i tisícovky návštěvníků. Všichni musí počítat s uzavírkou Tyršova mostu, která komplikuje dopravu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Návštěvníci Tržnice Zahrady Čech musejí počítat s dopravními komplikacemi

Návštěvníci Tržnice Zahrady Čech musejí počítat s dopravními komplikacemi | Foto: Lucie Valášková

„Přijeli jsme brzy a ještě jsme to projeli po tom novém mostě bez problémů,“ popisuje Michal Džilkevič, který dorazil se svou ženou na veletrh z Mostu.

Do Litoměřic přijeli těsně před devátou hodinou a začátkem výstavy. Při průjezdu jedinou objízdnou trasou přes nový most Generála Chábery byla doprava ještě plynulá.

Kdyby ovšem jeli zhruba o hodinu dříve, pravděpodobně by je zbrzdila kolona aut rostoucí hlavně kvůli novým semaforům v ulici Na Valech.

Přehrát

00:00 / 00:00

Výstava Tržnice Zahrady Čech v Litoměřicích už začala a do města míří tisíce návštěvníků. Počítat musí s uzavírkou Tyršova mostu

„Při takových akcích, jako je Tržnice Zahrady Čech, se určitě občané a návštěvníci města musí obrnit trpělivostí a v těch kulminačních ranních časech kolem osmé hodiny, popřípadě odpoledne, to jaksi vydržet a přečkat,“ říká vedoucí litoměřického odboru dopravy Jan Jakub.

Ten také dodává, že chtějí, aby byla doprava ve městě plynulejší i v hlavních špičkách, a proto se během nejbližších dnů chystají společně s odbornou firmou, která semafory instalovala, upravit intervaly na průjezd aut.

„Tak abychom více preferovali hlavní tok po ulici Na Valech a méně zvýhodnili třeba chodce, kteří si budou pravděpodobně muset o několik vteřin víc počkat,“ doplňuje Jan Jakub.

To podporuje i vedoucí dopravní policie v Litoměřicích Jaromír Galia: „Není možné, aby si jakýkoliv jednotlivý chodec navolil, že chce vstoupit, a hned se během několika vteřin překlopil hlavní tah na červenou.“

„Chodci musejí chodit po skupinkách. To samé je Osvobození a Sovova ulice. Aby někdo přijel z této vedlejší komunikace, systém ho zaregistruje a okamžitě překlápí na červenou, to je špatně,“ dodává Jaromír Galia.

Řidiči se snaží zkrátit si cestu

Policisté řeší problémy hlavně v obci Mlékojedy, kde už museli rozdávat pokuty řidičům nákladních aut těžších než deset tun.

„Dochází i k tomu, že si řidiči nákladních vozidel zkracují cestu z terezínského kruhového objezdu, místo toho, aby jeli po silnici I/15 na Prosmycký, a pak se vraceli na Cháberův most a jeli do Litoměřic, tak si to zkracují přes Mlékojedy,“ vysvětluje Galia a dodává:

„Tam je dopravní značení omezující tonáž. Dopravní policie je samozřejmě denně venku a věnuje se tomu.“

Dočasný kolaps pak způsobují dopravní nehody. Mimo hlavní ranní a odpolední špičky, kdy lidé jezdí do práce anebo se z ní naopak vrací, ale řidiči projedou Litoměřicemi většinou bez větších zdržení. Uzavírka Tyršova mostu je plánovaná do konce letošního roku.

Lucie Valášková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme