Operátoři nebudou moci jednostranně měnit zákazníkům smlouvy, oznámil ČTÚ

Mobilní operátoři a telekomunikační firmy nebudou moci tak jednoduše měnit podmínky v zákaznických smlouvách. Oznámil to Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Současná praxe totiž neodpovídá požadavkům nového občanského zákoníku. Úřad proto vyzývá operátory k tomu, aby co nejrychleji upravili své smluvní podmínky v souladu se zákonem.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mobilní telefon, mobil (ilustrační foto)

Mobilní telefon, mobil (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Podle úřadu mohou operátoři ve smlouvách jednostranně měnit jen ta ustanovení, na kterých se před tím se zákazníkem smluvně dohodli. To prý v současnosti žádný nesplňuje.

„Jde nám o transparentnost. Jde nám o to, aby zákazník v době uzavírání smlouvy věděl, za jakých podmínek a v jakém rozsahu se pro něj smluvní podmínky mohou změnit,“ řekl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.

Operátoři nechtějí vyjádření úřadu komentovat.

Dosavadní praxe operátorů řídících se pouze zákonem o elektronických komunikacích byla, že mohli podmínky měnit, pokud to klientovi oznámili s předstihem jednoho měsíce. Při zhoršení podmínek ho pak museli upozornit na možnost předčasného odstoupení od smlouvy na dobu určitou bez sankce.

Michaela Široká Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme