K úspěchu v Silicon Valley je třeba správná mentalita, říká zástupce CzechInvestu

Jedinečná koncentrace talentu, nápadů, vzdělání i peněz, i tak by se dalo popsat kalifornské Silicon Valley. To je dnes poslední zastávkou návštěvy vicepremiéra a ministra financí Andreje Babiše (ANO) ve Spojených státech.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Měsíční mzda džihádistických bojovníků se pohybuje v rozmezí 50 až 400 dolarů.

Měsíční mzda džihádistických bojovníků se pohybuje v rozmezí 50 až 400 dolarů. | Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

V Silicon Valley spolu sousedí největší firmy podnikající v počítačovém a technologickém průmyslu i tisíce start-upových firem z celého světa, které sice zatím nemají takový kapitál, zato však mají spoustu nápadů.

Oslepující tempo, okamžitá akce a rychlá rozhodnutí – na to všechno se musí podle Chrise Burryho ze společnosti US MAC připravit každý, kdo se chce pokusit v „Křemíkovém údolí“ uspět. Jeho firma funguje jako takzvaný akcelerátor pro zahraniční start-upy včetně těch českých. Pomáhá jim se připravit na vstup na americký trh.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek o podnikání v Silicon Valley natočila zpravodajka ČRo v USA Lenka Kabrhelová

Ten je podle Chrise na hony vzdálený tomu, co většina zahraničních firem zná z domova. Přímočarost a otevřenost podnikání v San Francisku a okolí se prý vymyká i americkým standardům a pro leckterého nováčka může být až zastrašující. V Silicon Valley se točí miliardy, ale není tam zvykem marnit čas.

Podle Romana Horáčka ze sanfranciské pobočky české vládní agentury CzechInvest je pro úspěch zásadní umět se prostředí přizpůsobit. „Myslím, že to není ani tak sektorem, ale spíš mentalitou těch lidí, co přijedou,“ říká Horáček.

„Musí to být prostě lidi, kteří jsou ochotní se učit, kteří chtějí poslouchat ostatní lidi, chtějí poslouchat místního zákazníka a nepůjdou si svéhlavě za tím: takhle jsem tu firmu postavil a takhle to prostě bude a vy si to prostě koupíte,“ dodává Horáček.

Silnou stránkou českých firem je podle Romana Horáčka technické provedení produktů, které nabízejí. To však samo o sobě ještě není zárukou úspěchu.

Experti se shodují, že stejně důležitá jako špičková kvalita je i schopnost výrobek či aplikaci udat na trhu.

Babiš se sejde s potenciálními investory

Sillicon Valley bude poslední zastávkou ministra financí Andreje Babiše na jeho týdenní cestě po Spojených státech. Babiš by se tam měl sejít s představiteli několika firem, které zvažují podnikání v Česku.

„Jsou to firmy, které uvažují v řádu zaměstnanců 500 až 1000 a je to v desítkách milionů dolarů, plus ještě v Sillicon Valley budu mít schůzku s našimi firmami, které chtějí dělat start-upy v Silicon Valley, což je samozřejmě sen každého podnikatele,“ podotýká Babiš.

Podle Horáčka má CzechInvest na západním pobřeží rozjednaných zhruba deset potenciálních investic.

„Vždycky je to firma, která zvažuje region, není to firma, která zvažuje přímo Českou republiku. A právě úkolem CzechInvestu je ukázat jim, že Česká republika je ten nejlepší region pro ten projekt,“ říká Horáček.

Lenka Kabrhelová, kov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme