Česko se snaží přilákat čínské turisty, pomoci má linka mezi Prahou a Pekingem

Česká republika se snaží přilákat turisty z Číny. Dosud jich do Česka přijelo ročně asi 160 tisíc, jejich počet by se ale měl výrazně zvýšit. Zanedlouho by měla spojit obě země přímá letecká linka, kterou by měla přiletět tisícovka čínských turistů týdně. České zastupitelské úřady v Číně plánují navýšit počty konzulárních úředníků a česká cestovní agentura spouští v Číně propagační kampaň.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká expozice v Číně

Česká expozice v Číně | Foto: Jaromír Marek | Zdroj: Český rozhlas

Před stánkem představujícím Českou republiku hraje kapela lidové písně a návštěvníci veletrhu ochutnávají moravská vína. Barevné plakáty lákají na Prahu i Beskydy. Cílí na potenciální čínské turisty, o které má Česká republika zájem.

„Samozřejmě Česká republika od toho očekává nejen byznys, ale také příliv těch turistů. Musím říci, že právě po zhlédnutí filmu a po nastavení marketingové kampaně, stoupl zájem o víza do České republiky o 115 procent,“ říká náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Přímá linka mezi Pekingem a Prahou by do hlavního města České republiky mohla přilákat více čínských turistů

Oním filmem, který má nastartovat zájem čínských turistů o Českou republiku, je snímek Jen my víme kde, který se natáčel loni v létě v Praze a okolí.

Návštěvníci české expozice v Číně si sice všechno důkladně fotografují, o České republice nemají ale příliš znalostí. O zemi nikdy neslyšeli, a pokud ano, informace se poněkud pomíchaly.

„Pokud si pamatuji, Česká republika vynikala tím, že během druhé světové války vyráběla zbraně,“ tvrdí jeden z návštěvníků české expozice.

Díky marketingové kampani by se špatná informovanost v Číně měla změnit. Hlavní město, které se nejspíš stane hlavním cílem, je podle Petra Slepičky z Pražské informační služby, na příchod čínských turistů připraveno.

„Řekl bych, že musí být připraveno. Přeci jen čínský turista v porovnání s turisty z jiných zemí utrácí o něco více.“

„Co se týká hoteliérů a téhle části, tak ta kapacita stále je v Praze. Z hlediska přeplněnosti Prahy je to v určitých termínech, měsících, v době té špičky turistické sezóny. Ale jak to opravdu bude v té nejvyšší sezóně, kde má Praha kapacitu, těžko říct,“ doplňuje Slepička.

Je ale zcela reálné očekávat, že čínští turisté do Prahy skutečně přijdou. V polovině září by měla začít létat pravidelná přímá linka mezi Prahou a Pekingem.

Jaromír Marek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme