Mobilní bankovnictví využívá třetina Čechů. Oblíbili si ho hlavně lidé do 35 let

Češi si oblíbili mobilní bankovnictví. Podle průzkumu společnosti Ipsos ho pro snadnou a rychlou obsluhu svého účtu využívá 30 procent lidí. Přes telefon nejčastěji kontrolují stav svého konta nebo sledují aktuální kurzy měn.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Smartphone (ilustrační foto)

Smartphone (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

„Lidé zpočátku nechtěli mobilní bankovnictví kvůli tomu, aby přes něj mohli dělat transakce a platby. Spíše to chtěli mít jako informační zdroj – to znamená, že se mohli podívat na svůj účet, jestli jim tam přišla nebo odešla nějaká platba,“ řekl šéf české UniCredit Bank Jiří Kunert.

V současnosti už ale podle něj Češi začínají využívat telefon právě k transakcím, mobilní bankovnictví proto nabývá na výši.

Přehrát

00:00 / 00:00

Vývoj využívání mobilního bankovnictví v Česku popsal Jan Beneš

Rozmach mobilních aplikací banky vítají. Předhánějí se v tom, kdo nabídne klientům lepší služby.

„Banka v mobilu je budoucnost a je to jedna z mála cest na to, aby banky zvýšily svou marži. Před rokem 2008 to byly zlaté časy, bankovnictví jelo ostošest a generovalo strašně moc peněz. Teď jsou ty marže tak o polovinu nižší. K tomu, aby šly nahoru, bude muset bankovnictví něco vymyslet,“ vysvětlil portfoliový stratég Raiffeisenbank Aleš Michl.

Dodal, že bankovnictví se bude muset chovat jako třeba Apple, který dokáže prodat všechno.

Výběr z aplikací

Podle serveru Bankovní poplatky u bankovních aplikací lidé oceňují zejména to, jestli jsou přehledné. Budoucnost mají programy, které spojí funkčnost s jednoduchým a zároveň i stylovým užíváním.

Záleží i na tom, kolik peněz do vývoje mobilních aplikací chce banka dát.

„Je to věc finančních nákladů na první straně a na druhé straně je to ale i věc pro ty uživatele, protože pokud banky takovou aplikaci mít nebudou, tak mladá generace půjde do jiných,“ konstatoval manažer a bývalý šéf českého Microsoftu Jan Mühlfeit.

„Mladá generace rozumí a výrazně lépe používá stávající technologie, tudíž oni budou v rozhodovacích funkcích dříve než naše generace,“ dodal.

Používání a znalost mobilního bankovnictví je nejvyšší právě mezi lidmi do 35 let. Banku v mobilu pak víc využívají muži než ženy.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme