Stavba obchvatu Bludova se opozdí. Ředitelství silnic a dálnic změnilo původní termín

Ředitelství silnic a dálnic oddálilo začátek stavby obchvatu Bludova u Šumperku. Původně se mělo začít v roce 2017, teď chce práce o rok posunout. Bludovem přitom denně projedou tisíce aut. Místní za zklidnění dopravy v obci bojují desítky let.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Bludov

Bludov | Foto: Michal Trnka

„Krovy samozřejmě pracují. Nedá se říci, že by to byly poruchy, ale dopravu velmi cítíme,“ říká Milan Klimeš. U frekventované silnice v Bludově bydlí od roku 1982. Za stavbu obchvatu bojuje už dvacet let.

„V roce 1990 jsme se jako obec podíleli na vyhledávací studii. Dvacet let čekáme, že se to zlepší.“

Frekventovaná silnice prochází velmi obydlenou částí obce, podle starosty Pavla Stona z ODS negativně ovlivňuje životní prostředí:

Přehrát

00:00 / 00:00

ŘSD oddálilo začátek stavby obchvatu Bludova u Šumperku. Místní ho netrpělivě očekávají. Natáčela o tom Zdeňka Jílková

„Podle posledního oficiálního sčítání na tomto úseku silnice 44 projede denně 10 tisíc aut.“

Přípravy na stavbu obchvatu jsou teprve na začátku. Ředitelství silnic a dálnic požádalo o vydání územního rozhodnutí.

„Současně jsme zahájili soutěž na zhotovení dokumentace pro stavební povolení a provedení podrobného geotechnického průzkumu. Na to navážou výkupy pozemků,“ uvádí ředitel společnosti Martin Smolka.

Kolika vlastníků se výkupy pozemků budou týkat, zatím ŘSD přesně neví, peníze na ně prý ale má.

„Vycházíme z ceny pozemků podle znaleckého posudku. V současné době jsme schopni nabídnout až osminásobek této ceny zjištěné znalcem,“ pokračuje Smolka.

Obchvat Bludova by měl být dlouhý téměř šest kilometrů. Náklady na jeho stavbu přesahují tři miliardy korun. Navazovat bude na dokončený obchvat Postřelmova a končit na okružní křižovatce při vjezdu do Šumperka.

„Stavba prochází záplavovým územím, překonává toky Desné a Moravy. Je tam celkem 21 mostních objektů,“ dodává ředitel Smolka.

Práce by měly začít v roce 2018, první řidiči by se po něm mohli projet v roce 2020.

Zdeňka Jílková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme