Seniorka z Úpice si stěžuje na neochotu personálu v domě s pečovatelskou službou

Seniorka si stěžuje na personál v domě s pečovatelskou službou v Úpici na Trutnovsku. Ten jí totiž odmítl přivézt léky. Vedení domova ale namítá, že situace nebyla akutní a penzistka nemá podepsanou žádnou smlouvu o službách.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Seniorka, důchodkyně (ilustrační foto)

Seniorka, důchodkyně (ilustrační foto) | Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay, CC0 Public domain | Zdroj: Fotobanka Pixabay

„Myslela jsem si, že ten paralen by mi mohli donést," říká 76letá žena, která z obav z problémů nechce zveřejnit svoje jméno.

V domě s pečovatelskou službou v Úpici žije tři roky a zatím nevyužívala žádnou ze služeb nabízených místními pečovatelkami.

Nedávno onemocněla a požádala je, jestli by jí donesly z lékárny léky, ty ji ale odmítly. „Že tady jsem jako v paneláku a že od nich žádné služby nevyužívám," popisuje seniorka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Seniorka z Úpice si stěžuje, že jí personál odmítl přívézt léky. Vedení domova to odmítá

Její dcera následně telefonovala vedoucí zařízení a chtěla službu objednat, odpověď ji ale překvapila. Krátkodobou smlouvu prý podepsat nelze.

„Chtěli jsme, aby jí pečovatelky donesly léky a popřípadě i nějaké potraviny. Tak jsem se ptala, jestli je možné sepsat smlouvu třeba jen na dva týdny, ale paní vedoucí mi odpověděla, že se musí podepsat smlouva na rok," vysvětluje dcera seniorky.

„Paní vedoucí se se mnou bavila, že prostě takhle to je a víc se o tom se mnou nebude bavit," dodává. Vedoucí pečovatelské služby Eva Kuželková to ale odmítá. Smlouva se prý dá podepsat na libovolně dlouhou dobu, podle potřeb klienta.

„To asi došlo k nějakému komunikačnímu šumu. Pokud si klient podá žádost, tak proběhne sociální šetření a tam se domluví podmínky. Služba se pak poskytne buď na dobu určitou anebo neurčitou," říká Kuželková.

Nešlo o akutní stav

V tomto konkrétním případě prý navíc nešlo o akutní stav, kdy by byl klient ohrožen na životě, seniorka prý chtěla léky jen do zásoby.

„Dotyčná osoba požádala sousedku, ať vzkáže pečovatelkám o dovezení prášků. Sousedka jí nabídla, že má prášek svůj, ona to ale odmítla," doplňuje Eva Kuželová.

Práce pečovatelek patří mezi služby, které se řídí zákonem o sociálních službách, a měla by odpovídat potřebám klientů.

„V našich zařízeních by se taková situace stát neměla, protože by se měl dodržovat zákon. Pokud k takovému jednání došlo, má klient právo si stěžovat," říká Jiří Zeman z Krajského úřadu Královéhradeckého kraje.

Stěžovat si lidé nespokojení se službami v domech s pečovatelskou službou mohou buď zřizovateli, tedy v tomto případě městskému úřadu, anebo na ministerstvo práce a sociálních věcí, které provádí inspekce sociálních služeb.

Václav Plecháček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme