Hokejové MS je na každém kroku. Reklamám neuniknou ani hráči
I když nepatříte mezi sportovní fanoušky a třeba hokej vás vůbec nezajímá, v době domácího mistrovství světa nejde podobiznám hráčů národního týmu uniknout. Jsou na každém kroku. A pokud si myslíte, že to sami hokejisté nevnímají a soustředí se jen na výkon, jste na omylu. Ani čeští reprezentanti veškerým reklamním kampaním neuniknou.
„Všude venku na ulicích jsou reklamy a plakáty. Všichni víme, že pro nás i pro diváky bude domácí šampionát hodně důležitý,“ uvědomuje si obránce Jan Hejda.
I kdyby chtěl, ani cestou z týmového hotelu nejde uniknout reklamám umístěným prakticky všude. Ať už někde u silnic nebo třeba v obchodě. A když už by se mu to přeci jen povedlo, další spoluhráči na něj vykouknou z televize - třeba Jakub Klepiš.
Na téma marketing kolem hokejového šampionátu v Česku mluvil s českými reprezentanty reportér František Kuna
„Jde spíše o nějaké posměšky, na tréninku mi všichni podávají hokejky, že jsem si je zapomněl. Pak říkají, že se dívali na hokej doma a já s nimi byl v obýváku,“ přiznává Klepiš, který se stal tváří jedné z reklam.
Jak sám třinecký útočník přiznává, neměl moc na vybranou.
„Byl jsem určený od svazu. Chtěli, abych tam jel, samozřejmě nemůžu říct ne. V té době jsem kvůli zranění ani nehrál, takže časově to vyšlo. Růža (trenér Vladimír Růžička – pozn. red.) mi pak volal, že jsem to zahrál dobře,“ směje se Klepiš, jak mu jeho reklamní role v uvozovkách pomohla k nominaci do národního týmu pro šampionát.
Hokejový šampionát láká sponzory, někteří ale používají MS v reklamě nezákonně
Číst článek
Když přijde do šatny, dost často pak slýchává narážky na svoji novou roli - roli herce. „Říkal jsem mu, že jsem si zapnul televizi a hned mi z ní vyskočil na gauč. Časem už to ani nevnímáte,“ přiznává útočník Tomáš Hertl, že časem se pozornost hráčů na reklamy přeci jen trochu otupí.
Na druhou stranu je asi příjemné vidět sám sebe třeba na čokoládové postavičce. V květnovém horku sice Hertl malého čokoládového Tomáše v kapse nenosí, ale prakticky na začátku kariéry je to pro něj v jednadvaceti letech příjemná věc.
„Ještě jsem ji neochutnal, mám jednu doma, ale ještě si nějaké určitě koupím na památku,“ netají se útočník národního týmu tím, že za pár let bude mít doma jistě už dávno prošlou čokoládovou postavičku se svojí podobiznou.
Všem marketingovým kampaním během mistrovství světa prostě nejde uniknout. „Asi si toho všímají všichni kluci, ale snažíme si to nepřipouštět. Já ani osobně nemyslím, že jsem toho součástí,“ říká nejmladší člen Růžičkova výběru, dvacetiletý Dominik Simon.
On sám není jednou z hlavních postav všech kampaní, ale pokud bude pokračovat ve svých výkonech, jistě si brzy bude moci koupit třeba malého Dominika z čokolády, jako jeho o rok starší spoluhráč Hertl.