Spory s aerolinkami Čechům pomáhá řešit i Evropské spotřebitelské centrum

Češi si poslední dobou stále častěji stěžují na letecké společnosti. V nepříjemný zážitek se proměnila i dovolená Martina Šaška a jeho přátel. Při návratu z Martiniku nestihli kvůli zpožděnému letu navazující spoj do Prahy. Spor s přepravcem nakonec pomohlo vyřešit Evropské spotřebitelské centrum.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Počasí komplikuje odlety i na letišti La Guardia v New Yorku

Počasí komplikuje odlety i na letišti La Guardia v New Yorku | Zdroj: Reuters

Dopravce panu Martinovi odmítl zajistit náhradní let. Nové letenky si proto skupina musela obstarat sama.

„Najednou jste v situaci, že nemáte letenku, nemáte víceméně kromě kreditních karet žádné finance, protože se vracíte po 14 dnech z dovolené, a najednou vám u jediného spoje, který letí, řeknou – jestli s námi chcete letět, tak letenka bude stát 8700 korun na jednoho. Nakonec se samozřejmě člověk pod tlakem okolností rozhodne zaplatit,“ vzpomíná Martin Šašek.

Přehrát

00:00 / 00:00

Češi si poslední dobou stále častěji stěžují na letecké společnosti. Spory s přepravcem jim pomáhá řešit i Evropské spotřebitelské centrum

Na žádost o zpětné proplacení letenek nakonec francouzská letecká společnost přistoupila, na náhradu škody za výrazné zpoždění letu už ovšem nereagovala.

Martin Šašek se proto obrátil na Evropské spotřebitelské centrum. Pomohlo mu projít soudním řízením u pařížského soudu, který rozhodl tak, že dopravce musel zaplatit odškodnění ve výši 120 tisíc korun.

Podobných případů řeší Evropské spotřebitelské centrum každoročně stovky. „Problém, kdy třeba člověk neletí a snaží se získat zpět část zaplacené letenky. Problémy takzvaných chybných tarifů, kdy si dotyčný zakoupí velmi výhodně nějaký chybný tarif, který se na internetu objevil, a letecká společnost následně letenku zruší s tím, že vlastně nechce let pod cenou,“ přibližuje ředitel centra Tomáš Večl.

Centrum ovšem pomáhá občanům v podstatě při jakýchkoliv sporech s podniky z jiných zemí Evropské unie, Norska a Islandu. Často jde o nákupy přes internet. Někteří zahraniční obchodníci například nedodržují 30denní reklamační lhůtu.

„Při prodeji po internetu, pakliže se prodávající zaměřuje na spotřebitele z konkrétní země, tak musí respektovat i právní řád spotřebitele,“ upozorňuje Večl.

Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma, k dispozici je i mobilní aplikace. Při řešení sporů má centrum 50procentní úspěšnost.

Jitka Hanžlová, Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme