Sobotka: Jezy na dolní části Labe podporují také předsedové vlád Saska a Saska-Anhaltska

Premiér Bohuslav Sobotka (ČCSD) a ministr dopravy Dan Ťok (za hnutí ANO) navštívili dnes společně německou spolkovou zemi Sasko. S ministerskými předsedy Saska a Saska-Anhaltska se sešli na palubě parníku Vltava a jedním z hlavních témat jednání byla splavnost Labe a projekt vysokorychlostní dráhy Praha - Drážďany - Berlín.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Premiér Bohuslav Sobotka se v Sasku sešel se saským premiérem Stanislawem Tillichem

Premiér Bohuslav Sobotka se v Sasku sešel se saským premiérem Stanislawem Tillichem | Zdroj: ČTK

Premiér Bohuslav Sobotka po jednání uvedl, že plánovaný úsek vysokorychlostní železnice z Prahy přes Ústí nad Labem až do Berlína podporují vlády České republiky i Saska a Saska-Anhaltska. Podpora obou německých států je podle něj důležitá pro zařazení trasy do spolkového plánu dopravy.

„My bychom rádi, aby tady bylo vysokorychlostní železniční spojení mezi Prahou, Drážďany a Berlínem. To se dá zajistit jedině tím, že na to seženeme financování z evropských fondů. Pro to je ale potřeba, aby to německá vláda dala do svého strategického dokumentu. Teď je důležitý tlak jednotlivých spolkových zemí na to, aby se tam ten přeshraniční úsek dostal,“ vysvětlil český premiér.

Projekt na stavbu vysokorychlostní železnice, podle kterého trasa povede tunelem pod Krušnými horami, by měl být hotový do deseti let.

Kromě vysokorychlostní železnice jednali Bohuslav Sobotka a Dan Ťok s německými kolegy také o splavnosti Labe. Podle českého premiéra je vybudování jezů u Děčína stále hospodářskou a dopravní prioritou ČR. Labe je totiž jedinou spojnicí Česka s mořem.

Splavnost Labe na české straně hranice podporují také vlády Saska a Saska-Anhaltska. Přestože projekt výstavby je už z 90. let, v současné chvíli se na něm podle ministra Ťoka nic nemění.

„Plavební stupeň Děčín je potřeba, aby se zvedla hladina a byl splavný úsek mezi Děčínem a Ústím nad Labem. Ten projekt je potřebný, dnes jsme ve fázi posouzení vlivu na životní prostředí EIA, věřím tomu, že zahájíme i tu evropskou část EIA. Naše plány jsou stále stejné,“ upozornil ministr.

Vybudování jezů by mělo stát kolem tří miliard korun. Kdy by měly být práce hotové, zatím není jasné. Ministr Ťok po dnešním jednání uvedl, že stavební povolení by mělo být připraveno v roce 2019.

Tomáš Kopecký Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme