Při kontrolách slevových akcí udělila ČOI pokuty za více než 3,5 milionu korun

Česká obchodní inspekce (ČOI) zjistila, že někteří prodejci klamou při prodeji zlevněného zboží. Nedostatky našli kontroloři ve 40 procentech obchodů. Prodejcům už byly letos uloženy pokuty za více než 3,5 milionu korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nakupování (ilustrační foto)

Nakupování (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

Lidem podle mluvčího ČOI Jiřího Fröhlicha vadí zejména krátkodobé letákové akce obchodních řetězců, u kterých je těžké cenu zlevněného zboží prokázat.

„Nejčastějším zjištěním bylo neseznámení spotřebitele s konečnou cenou prodávaných výrobků, na druhém místě pak nedodržení informačních povinností při nabídce a prodeji výrobků a služeb ve slevě, na třetím místě pak nedodržení zásad poctivosti prodeje – například sleva u pokladny neodpovídala cenám v regálech,“ přiblížil Fröhlich.

Přehrát

00:00 / 00:00

Při kontrolách slevových akcí udělila ČOI pokuty za více než 3,5 milionu korun. Podrobnosti má mluvčí Jiří Fröhlich

Loni inspektoři zkontrolovali 3000 obchodů, letos jen za první čtvrtletí 1500. ČOI velmi často reaguje na podněty zákazníků. Případné nedostatky se prodávajícímu dokazují prostřednictvím kontrolních nákupů.

„Půjde se do obchodu, například do hypermarketu, nakoupí se pánev, sýry a tak dále. Převážně zboží ve slevě. Pak se jde k pokladně, zkontroluje se účtenka. A když to nesedí – v tomto konkrétním případě to nesedělo dohromady o 217 korun, tak se vede správní řízení,“ vysvětlil Fröhlich.

Pokud je prohřešek mírnější a jedná se spíše o výjimku, kontroloři mohou na místě udělit pokutu do výše 5000 korun. V případě řady závažných nedostatků se může postih ve správním řízení vyšplhat až na pět milionů korun.

„Dá se říci, že spotřebitelé velmi slyší na slevy a akční ceny a jdou do obchodu s tímto cílem, ale pak si nezkontrolují fakticky účtenku. Takže doporučujeme všem spotřebitelům, pokud jdou kupovat zboží ve slevě, aby ve finále kontrolovali, jestli opravdu ta cena byla naúčtována u pokladny, a na místě žádali dorovnání finanční částky nebo například vrácení zboží zpátky do regálu, pokud s tou cenou nesouhlasí,“ dodal Fröhlich.

ČRo, Denisa Šindlerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme