Burgery na kolečkách. Pouliční jídlo může chutnat jako z restaurace. A za lepší ceny
Může být jídlo koupené z okénka obyčejné dodávky kulinářským zážitkem? Jde to!
Ten, kdo se chce dobře najíst, by si asi v Česku nedal hamburger nebo třeba párek v rohlíku rovnou na ulici. Jídla prodávaná v pojízdných dodávkách nebo z okének karavanů jsou většinou přesmažené polotovary pochybné chutě i původu.
Přitom stačí trochu chtít a i jídlo z obyčejné dodávky může najednou být skutečným kulinářským zážitkem… Přesvědčili se o tom v Bruselu.
Kvalita jako v restauraci
Kde ochutnat?
Urban Cook, prodej hamburgerů v pojízdné dodávce, kterou provozuje Mathieu Vandenbussche: www.urbancook.be
La Mer du Sud, prodej mořských plodů v pojízdné dodávce, kterou provozuje Janis Katsaris: www.facebook.com/lamerdusud
Po malých schůdcích vcházím do dodávky, ve které pan Mathieu Vandenbussche připravuje a prodává hamburgery. Je to tu stejné, jako kdyby vařil někde v restauraci?
„V podstatě ano. Kdybych si měl zítra otevřít restauraci, tak by tam kuchyně nebyla o moc větší, než je tady. Máme tady dvě ledničky, dvojitý fritovač nebo desku na grilování masa,“ ukazuje.
A ještě něčím se hamburgery pana Vandenbusscheho neliší od těch z kvalitních restaurací: kvalitou. „Omáčku máme domácí, chleba si pečeme sami. Zeleninu nakupujeme každé ráno čerstvou na trhu a maso nám dodává jeden soukromý venkovský řezník.“
Blíž k lidem. A za příznivé ceny
Pouliční jídlo je v Belgii skutečným fenoménem. Na různé pojízdné dodávky tu narazíte na každém kroku a ve většině z nich se najíte opravdu skvěle.
Podobně jako ostatní i pan Vandenbussche s tou svou mění místo každý den. A to, kde zrovna bude, dává lidem na svých internetových stránkách a na Facebooku vědět předem. Takže za ním zákazníci chodí na různé trhy, festivaly a dokonce si ho zvou i na soukromé oslavy.
„Jdeme za klientem, nečekáme, až on přijde k nám. Tím se zásadně lišíme od restaurací. A na rozdíl od nich samozřejmě máme míň personálu. Nepotřebujeme jednoho nebo dva číšníky, barmana nebo někoho, kdo myje nádobí. Takže nabízíme úplně stejnou kvalitu jako restaurace, ale za mnohem zajímavější ceny. A to je v době krize dost důležité.“