Z auta na kolo. Stát chystá změny v zákonech, nové cyklostezky i stojany

Více peněz na stavbu cyklostezek a další stojany na kola. To je způsob, jak chce ministerstvo dopravy dostat lidi z aut na bicykly. Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy počítá s tím, že do roku 2020 budou právě kola představovat 10 procent dopravy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Cyklisté ve městě (ilustrační foto)

Cyklisté ve městě (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Ministerstvo dopravy chystá změny zákonů a je připravené čerpat víc peněz na dopravní infrastrukturu pro cyklisty.

„Například je to cyklistická zóna nebo cyklistická ulice, která je třeba v Německu poměrně osvědčená. O tom ale budeme teprve jednat a bude se to projednávat ve sněmovně,“ říká mluvčí resortu Tomáš Neřold.

Přehrát

00:00 / 00:00

O možnostech rozvoje cyklodopravy mluvil Jaroslav Martinek z Centra dopravního výzkumu

V souvislosti s výstavbou dalších cyklostezek osloví ministerstvo dopravy také města, která ještě peníze na jejich výstavbu nečerpala.

Podle nevládní organizace Asociace cykloměst je výstavba cyklostezek nevyvážená. Zatímco někde neustále vznikají nové, jinde stezky chybí. A to i v oblastech, které jsou ryze cyklistické.

Lidé by proto podle Jaroslava Martinka z Centra dopravního výzkumu a zároveň jednatele Asociace cykloměst měli sami přicházet s podněty pro vedení měst a obcí.

„Chceme vyprovokovat trochu veřejnost kampaní Tady žiju. Chceme, aby nám lidé začali opravdu posílat své návrhy, náměty, kde chtějí mít cyklostezky,“ vysvětluje.

 

„Nevěřte tomu, že peníze nejsou. Peníze jsou, ale pokud nejsou připraveny projekty, tak samozřejmě nikdy nic nebude. Chceme zase jakoby apel na celou Českou republiku, na města, protože začíná další období strukturálních fondů,“ dodává Martinek.

Podle něj je každé město svým způsobem jedinečné a tomu by měla být přizpůsobena dopravní infrastruktura. Například v Uničově nebo na Třeboňsku mají jízdní kola tradici, zatímco v Praze by byl úspěchem i pětiprocentní podíl cyklodopravy.

„Každé město má obrovský potenciál pro rozvoj šetrných forem dopravy, ať už je to cyklistická doprava, ale také veřejná a pěší,“ podotýká Martinek.

Petra Hosenseidlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme