Kanoisté mají obavy z kanálu v Miláně. Na MS budou rozhodovat detaily

I zdánlivé maličkosti mohou ovlivnit výkony rychlostních kanoistů na blížícím se světovém šampionátu v Miláně. Kanál v italském velkoměstě nepatří mezi ty neoblíbenější mezi kanoisty a kajakáři. A jediným důvodem není takzvaný vratný kanál, kterým mohou na jiných kanálech putovat závodníci zpět z cíle na start.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kanoistovi Josefu Dostálovi se o Jaromíru Jágorvi i zdá

Kanoistovi Josefu Dostálovi se o Jaromíru Jágorvi i zdá | Foto: Michal Jurman

„Budou rozhodovat maličkosti typu rozlosování semifinálových i finálových jízd, kdo pojede na jaké straně kanálu či jestli budou vlny od lodí jedoucích na start. Není tady totiž vratný kanál. Když to bude hodně vyrovnané, tak může rozhodovat i štěstí,“ vysvětluje trenér českých rychlostních kanoistů Pavel Hottmar.

V Miláně se ale závodí poměrně často, a tak by se na první pohled mohlo zdát, že mohou být Češi, třeba oproti závodníkům z jiných kontinentů ve výhodě.

Přehrát

00:00 / 00:00

S trenérem českých rychlostních kanoistů Pavlem Hottmarem probral nevýhody kanálu v Miláně František Kuna

„O výhodě bych nemluvil, protože kanál nemá úplně světové parametry, jako třeba náš v Račicích,“ prohlásil Hottmar.

„Jednak tam není vratný kanál a depo pro závodníky bude stísněné. Všechny týmy budou namačkány na prostoru zhruba 200 × 40 metrů, což bude masakr. Jsme na to ale duševně připraveni. Vzhledem k dosavadní komunikaci s pořadatelem nebude až tak dokonalá ani organizace,“ dodal.

S malým prostorem pro zázemí se závodníci budou muset poprat, o čem ale mluví daleko víc, je zmíněný vratný kanál. Tedy samostatný kanál mimo toho hlavního, a právě vratným kanálem v takovém případě putují závodníci zpět z cíle na start k dalším jízdám.

Nejdůležitější závod v životě, říká kanoista Fuksa před startem na MS

Číst článek

V Miláně se ale budou vracet podél hlavní tratě. A to je problém.

„Hlavně při rozjížďkách a finálových jízdách, kdy se ještě velký počet závodníků rozjíždí nebo se dopravuje vedle dráhy na start. Dělají vlny právě jedoucím závodníkům,“ zdůraznil Hottmar.

„Pořadatelé se sice budou snažit lodě zastavovat, ale vlny se drží relativně dlouho. V prostoru u tribuny se mohou i odrážet. Závodníky mohou ve finiši, kdy už jsou vyčerpaní, rozhodit,“ popisuje kouč českých rychlostních kanoistů možné problémy kanálu v Miláně.

Tam začne mistrovství světa pro české posádky už tento čtvrtek a zlato z Moskvy na něm bude obhajovat čtyřkajak a v singlu také jeho člen Josef Dostál, který je mimo jiné tváři projektu Olympijský rok.

František Kuna, Petr Hašek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme