Jako benefity nabízejí firmy stravenky, telefon i volnou pracovní dobu

Úspěch firem pociťují i zaměstnanci na takzvaných benefitech, tedy zaměstnaneckých výhodách. Mezi ně patří stravenky, různé slevové poukázky na oblečení či wellnes, telefon, ale také třeba možnost volné pracovní doby nebo vzdělávací kurzy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stravenky, jídelní poukázky, poukazy (ilustrační foto)

Stravenky, jídelní poukázky, poukazy (ilustrační foto) | Foto: Anna Jadrná | Zdroj: Český rozhlas

„Jde o to, abych věděla, že té firmě bude nějakým způsobem záležet i na mně,“ říká třiadvacetiletá Bára, která právě hledá své první zaměstnání.

Podle průzkumu společnosti Grafton Recruitment necelá polovina českých firem chce, aby její zaměstnanci byli spokojení. Benefity jsou jednou z cest, jak toho docílit.

Přehrát

00:00 / 00:00

O zaměstnaneckých benefitech v Česku natáčela redaktorka Barbora Kladivová

Podoby mohou mít benefity různé. Třeba pracovníci ve společnosti Seznam mají přímo v budově k dispozici lezeckou stěnu, relaxační sedačky nebo si mohou jít na terasu zahrát stolní fotbálek.

„To, jestli v pracovní době, nebo po ní, záleží vždycky na manažerovi toho oddělení,“ přibližuje mluvčí společnosti Irena Zatloukalová.

Dalším oblíbeným benefitem je u Čechů práce z domova. „Naši zaměstnanci mohou pracovat odkudkoliv a určit si pracovní dobu i místo, kde pracují, tak aby zvládli své pracovní cíle i osobní potřeby,“ říká mluvčí společnosti Microsoft Lenka Čábelová.

Nově až 12 benefitů

Firmy, které těží z rostoucí ekonomiky, přidávají až dvě zaměstnanecké výhody. V průměru tak zaměstnanci letos nově můžou využívat až 12 benefitů.

„Mezi ty nejoblíbenější i nadále patří poskytování mobilního telefonu, mění se to pouze v tom, že firmy teď začínají nabízet svým zaměstnancům i rozšíření služeb na jejich rodinné příslušníky,“ podotýká viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar.

„I nadále je velmi důležitým benefitem vzdělávání, o které je mezi zaměstnanci velký zájem a firmy tomu vycházejí vstříc,“ doplňuje.

Mezi další zaměstnanecké výhody, které společnosti nabízejí, pak patří třeba třináctý plat, dovolenou navíc, auto i pro soukromé účely nebo třeba slevy na oblečení a wellnes.

Podíl firem poskytujících benefity v procentech v letech 2010 - 2015 | Foto: ČTK

kov, Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme